Gå til innhold

smarte innkjøp og sånn:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er ikke jeg einstein og mange har sikkert kommet på dette før meg;) MEN jeg kom ihvertfall på det hin dagen og har gått til innkjøp av en stor bh-vaskepose til alle de bittesmå labbene til babyen for jeg mangler alltid en sokk eller to etter endt vask selv hihi;)

tenker at hans små sokker garantert blir "spist" av maskinen:) anyway..jeg syns jo jeg selv var grååådig luddi hehehe:)

noen andre som har noen glupe tips eller smarte innkjøp man kan gjøre?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres kjent ut! Tror jaggu jeg skal kjøpe meg sånn pose :D

Skrevet

Takk for tips, fru Einstein! =) Det har jeg ikke tenkt på...

Andre smarte innkjøp(?) Hmm, jeg kommer ikke til å kjøpe noe særlig med heldrakter og sparkedrakter. Tenker at hvis vi får en gulpe-baby så er det vel lettere å bare skifte genser/body i stedet for hele drakten..?

Skrevet

jeg har sverget til hele drakter jeg hehe..ikke kjøpt noe to delt faktisk hihihi:) pga jeg får helt kuler når det skal skli opp hist og pist når man holder og koser og diverse:)og inegnting med ekle klumpete hetter på;)

men tanken din var smart da....har bestilt sånn baby som ikke gulper skjønner du:D

Skrevet

hehe, ja hvor BLIR det av alle de sokkene egentlig?? Evig mysterium;) Synes generelt at sokker og baby er en litt dårlig kombo jeg da men- de detter jo av heele tiden, og blir borte stadig vekk, derfor skal jeg satse på mest mulig strømpiser og sparkebukser tror jeg gitt.. Men bh-pose høres lurt ut, kanskje kjøpe en sånn til storesøsters små sokker?

Mitt nyeste lure innkjøp er hundeposer, hehe jauda hundebæsjposer- til alle bleiene rett og slett, istedet for å bruke bleiebøtte og dyre refiller. Koster 12 kr for 50 stk på Clas Ohlson, det er jo ingenting- og veldig kjekt må jeg si, å slippe den (etterhvert) stinkende bleiebøtta m de dyre og dårlig parfymerte refillene=)

Skrevet

hundeposer er notert!!!:) ser litt rart ut på babylisten sammen med det andre men dette skal kjøpes ja,,,takk:)

bodyer

smokker

ullundertøy

sparkebukser

hundebæsjposer

gulpekluter hehehehe:) stilig!

Skrevet

I steden for hundeposer, kunne dere kjøpt inn frukt poser (gjennomsiktig) på Stamples (Binders), ca. 50,- pr. rull, på ruller på det være over 200 stk.

Skrevet

Mye lurt her! ;)

Jeg venter nr 3. Husker at jeg syntes strømpebukser var veldig praktisk til babyene. Slike med skikkelig stretch. Ikke de som er sydd i form etter føttene, om dere skjønner. Men de som ser ut som strømpebukser til større barn, bare bittebittesmå.

En til ting: Babyer tisser hver gang de er nakne på stellebordet! Jeg vasket maaange handduker før jeg gikk til innkjøp av slike underlag som de bruker i senger feks på sykehjem. Selges på bandasjebutikker/apotek. Plastunderside og noe som ligner papir/tøy på oversiden. Myke og gode og engangs. Kastes når de er tisset på. De er ganske store, så kan klippes feks i 4 biter og legges under babyen på stellebordet.

Skrevet

Hei:)

jeg vet hvor det blir av alle de forsvunnede sokkene, jeg har nemlig netopp hatt min va de maskin på service, og gjett hva de fant.... joda masse små fine snuskete sokker som har forsvunnet for noen år tilbake....hehe så nå vet dere hva dere kan gjøre for å kanskje finne de snuske små sokkene som forsvinner....:)

Skrevet

Jeg kjøpte bleieposer når vi var i sverige på Norby matbutikken for en god stund siden, de kostet 19 kr og inneholdt 500 stk pr pk. Kjempekjekke. bruker de til både bleier og til møkkete tøy på tur. Ellers skal jeg kjøpe sånn liten kurv på babyshop til å vaske små gjenstander i inni oppvaskmaskinen. så slipper jeg å lete i bunnen på oppvaskmaskinen etter evt smokker osv.

Skrevet

De har disse laknene på Kid også:-) Kjøpte sånnt et til storebror vi, da han sluttet med bleie om natta. :-) Meterprisen er ganske dyr, men det er absolutt verdt det. Så trenger man heller ikke store biten :-)

Skrevet

her var det jo kommet masse"luddi":) plukket opp ett annet tips her for noen dager siden husker ikke hvem nick det var men....ihvertfall syn jeg det det kunne få¨plass her...

istede for å skifte ut disse store håndukene på stellebordet hver gang en skifter en bæsjebleie og evt griser..har jeg gått til innkjøp av noen pk med ikea sine vaskeduker(de med fargede hemper på,10pk tror jeg) til å bare legge på "bleiestedet" under skift...tar mye mindre plass i skittentøyet og det store håndkle kan bli liggende:) litt knotete forklart men i hodet mitt var det helt logisk :/

Skrevet

ang sokker så finner jeg mange av våre inni dynetrekkene etter laaange tider hehehe:) åååå der var du ja:) en del sånne øyeblikk løpet av en mnds tid:D

Skrevet

hihi, klut-trikset var fra meg, synes ihvertfall selv at det funker veldig greit- og alltid kjekt m litt mindre vask ja;) Og jess, jeg finner litt av hvert inni dynetrekkene her i gården ihvertfall- både bortkomne sokker, kluter og truser:p

Skrevet

eller man kan kjøpe de fine lilla posene fra Libero - Waste Bags....det gjør jeg. Smart istedenfor bleiebøtte, ja! og veldig kjekt på tur.

Skrevet

jepp det var deg det:) genial vettu;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...