Gå til innhold

Noen eiendomsmeglere her???

En gullgutt og snart ei tulle!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å skrive jobbsøknad, og skulle gjerne hatt noe gode råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint:) Jeg trenger råd og tips til søknaden min, har skrevet mange søknader før, men dette er første gang jeg søker på en slik type krevende stilling. Hva tror du kan være lurt å skrive ned for at søknaden min skal bli ordentlig lagt merke til?

Skrevet

heisann

er det en salgsstilling eller oppgjørsfunksjon du søker på - og er det bruktbolig eller nybygg/prosjekterte boliger?

hva jobber du med nå? evt før? noe der du kan fremheve?

nettverk er viktig om det er prosjekterte boliger feks.

er ikke noen ekspert i jobbsøking siden jeg har hatt den samme jobben i snart 10 år - og ikke sitter med personalansvar - men megling kan jeg ;O)

ta det gjerne PM om du ikke vil "utlevere" deg her =O)

Skrevet

Går greit her, ikke så mye av veldig personlig karakter.

Er eiendomsmeglerstudent nå, ferdig til jul. Pratet en del med flere meglere i et foretak, og de vil svært gjerne at jeg legger inn en søknad og ringer dem for et møte.

Har tidligere jobbet innen salg- og servicebransjen, før studietiden.

Stillingen er en eiendomsmeglerstilling, med bruktbolig som fokus.

Kan kanskje spørre deg om en ting til da, du som er godt inne i dette yrket. Hvordan blir det sett på å bli gravid, og gå ut i permisjon 5-6 mnd etter ansattelse? Har så fryktelig lyst på nr 2 nå, og vi er prøvere....vil ikke ha for stort hopp mellom barna. Hadde egentlig tenkt til å vente med å søke jobb, men så dukker det snart opp en ledig stilling her, og de er så ivrige på at jeg skal søke hos de. Tenker at dette er jo en supermulighet, er ikke ofte det er ledige stillinger innen det yrket her. Men synes dette ble inviklet mtp barn!

Skrevet

om de har anbefalt deg å søke - så har du jo allerede skilt deg ut =O)

ang det med å være gravid/prøver ved søknad er vel det samme i alle bransjer - ikke optimalt - for det er jo en grunn til at man vil ha flere folk, og i ditt tilfelle vil de måtte søke etter vikar da etter 5-6 mndr allerede.

men - jeg personlig er ikke imot det, hehe - du må tenke på deg selv og dine behov - så får de gjøre det beste ut av det =O)

ang ledige stillinger...hvor bor du?

det er ikke alle sånne typer stillinger som lyses ut, fordi om du er den rette - er det alltid plass til deg!

som megler er du en inntjeningsmaskin for bedriften - og er du god vil du alltid få plass.

i min kjede søkes det etter folk hele tiden, men da i sentrale områder - for det er oppi mot 10% turn-over på et år fordi folk finner andre typer salgsstillinger med bedre arbeidstider evt finner ut at megling ikke var helt det de var ute etter.

men jeg kan forsåt på mindre steder hvor det bare er et visst antall omsetninger i året, at de som er på et kontor ikke vil ha økt konkurranse internt, hehehe

ser av den usammenhengede skrivingen min at det nærmer seg midnatt, men er her i allefall 1 time til, hehe (ser på tv...)

=O)

Skrevet

Telemark.

Ja, regnet med at det ikke ville være optimalt, men er bare redd for at jeg vil bli virkelig uglesett der nede hvis jeg kom med en slik beskjed så snart. Men en grunn til som er den viktigste av alle grunnene til at vi vil ha en nr 2 nå, er fordi min mor har fått uhelbredelig kreft, og jeg vil at hun skal oppleve så mye som mulig før dette eventuelt går feil vei.

I dette foretaket virker det som om det er lite turn-over, at de har en stabil stab, og at folk blir der i mange mange år. Har aldri tidligere sett ledig stilling hos de så lenge jeg har kikket etter jobb. Det er også en liten avdeling med kun 7 meglere.

Hadde du noen råd til ting jeg bør ha med i søknaden? Kremmerånd, arbeidshest, og jeg vet ikke hva...hehe... vil unngå å skrive en slik altfor perfekt søknad, men ærlig og personlig. Men noen tiltrekkende setninger bør jeg vel klore ned på papiret :P

Skrevet

skjønner deg godt ja!

ang innhold i en søknad...de vil ha deg til å skrive en søknad, og ringe dem for et møte.

vet ikke hvor mye det da er viktig å ha med mer enn det som føles naturlig for deg...ikke skriv noe du ikke kan stå inne for

om du skriver at du er " en menneskekjenner" og "har stort nettverk" er det utsagn du fort kan bli tatt på om det ikke stemmer.

som sagt er kanskje en som driver med ansettelser bedre til å svare - jeg er som sagt megler - men sitter ikke med ansettelser =O)

det er mange forskjellige personligheter som alle passer til megleryrket.

her er hva som står i våre annonser:

Personlige egenskaper:

•Resultatorientert og forretningsmessig legning.

•Kunde- og markedsorientert.

•Mot og handlekraft.

•Selvstendig og systematisk.

•Evne til å være individuelt god, men samtidig en lagspiller.

•Endringsorientert og innovativ.

•Dyktig til å kommunisere skriftlig og muntlig.

lykke til

Skrevet

Tusen takk for gode råd og tips:) Kjempesnilt altså. God natt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...