Gå til innhold

Jadda...enda et spm om slimproppen!

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Uff, har prøvd å lese på andre tråder, men finner ikke noe som likner det jeg spør om!

Altså, er 38+2 i dag, ble strippet av jordmor på onsdag, har etter det hatt MYE rosa slim (blødde på onsdagen, og da var det mer brunlig utflod etterpå) Men så i går og i dag la jeg plutselig merke til noe som liknet små klumper med gelatin når jeg tørker meg (JA- man må jo sjekke..hehe).. Men greia er at de er ganske små, og har liksom hørt at hvis man er i tvil så er det ikke proppen, men hva annet kan det være?+ Kan også sammenliknes med den gelen som er i bogskinke boksen (sorry hvis jeg ødela noe for noen her nå :P )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, bogskinke-sammenligingen har vi hørt før ;) Er godt mulig det er slimproppen din som kom i deler. Høres nå sånn ut hvertfall. Jeg har sett min gå 2 ganger og det er ganske likt. Første svangerskap gikk den i en engang.. Og denne gangen kom det først en stor klump og deretter sånne små som du beskriver, som da sikkert var rester =)

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Tusen takk for svar..hehe, mmm- bogskinke :P

Husker du hvor lang tid det gikk fra du så proppen til fødsel? Ser på den Viktig info linken at det kan ta 1-7 dager.. men det er vel ingen garanti for det?

Skrevet

Ingen garanti for det nei, men så sent i sv.skapet er det nok tydelig tegn på modning og vil nok ikke ta så lang tid får vi håpe =) Første sv.skap tok det 5 dager.. Denne gangen litt lenger fordi proppen gikk i uke 23+5 og her sitter jeg nå i uke 30+5 uten fødsel (heldigvis)...

Krysser fingrene for deg =).

Skrevet

Ville bare si at jeg har aldri sett noe til den berømte slimproppen, og har født 3 barn, så er fullt mulig å havne i fødsel uten at du merker noe til den altså:) Får håpe det blir baby på deg snart ihvertfall, slimpropp eller ikke!

Skrevet

hm.... jeg har hatt masse slim som ligner eggehvite de siste 3 ukene, i tillegg til masse utflod både i gjennomsiktig, hvitt, gult og snørrlignende svakt grønt!! :P beklager detaljene ^^

Og i dag kom en slik en klump som kan sammenlignes med den gelèn i bogskinke boksen, men den var vesentlig seigere da, for den i bogskinka går jo veldig lett i oppløsning...

Jeg stusser fælt på om det er slimproppen som begynner å komme ut i deler? det var jo en god del, men folk snakker om at slimproppen skal være på størrelsen med en drue og SÅ stor var den ikke...

Er 34+3... Noen som har synspunkter å komme med? Er det proppen eller har bare kroppen min gitt meg en tilfeldig gave? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...