Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min tar ikke smokk, men sliter med og sovne uten og suge på noe! Han vil helst suge på puppen, men blir sint når det kommer melk.. dermed suger han seg fast i armen min når jeg holder han. Hva skal jeg gjøre? La han bruke puppen og armen som smokk? eller lager jeg en uvan for han da? har prøvd hundre smokker snart..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå vet jeg ikke hvor gammel babyen din er, men jeg har ei på 6mnd som fortsatt sovner til puppen - som regel. Men hun kan også sovne uten.

Jeg stresser ikke med det, selv om jeg jo vet at man ikke "skal" venne de til det. Men har hørt andre som gir pupp lenger, og etter en stund så venner babyen selv seg fra det uten problemer.

Mitt beste råd er at du følger magefølelsen din på hva som fungerer for deg og ditt barn.

Vi bruker heller ikke smokk - prøvde v 2-3mnd alder, men ga etter en stund opp.

Skrevet

Uff, hørtes kjent ut... Snuppa her holdt på sånn til hun var 7 måneder... Ingen ting virket for å få henne til å sove uten... Hun er nr.3 her, og med de to andre var det ikke noe problem, så noen barn er nok bare sånn... Heldigvis har det gått seg til... Nå er hun 11 måneder, og legger seg som en drøm :) Men ja, husker det var veldig slitsomt mens det sto på, men stå på, og hold ut. Det blir bedre...!

Skrevet

når hun bare er 2 mnd så trenger hun nærheten og tryggheten hos deg. jeg ville absolutt ikke vært redd for å la henne sovne til puppen. det er trygt og godt.

jeg føler meg også av og til som en "smokk" - men vet du hva, det er helt greit for denne korte perioden.

Skrevet

Prøv å la han sutte på fingeren din. For meg hjalp det av og til. Koselig det også og det er masse nærhet i det også:-)

Skrevet

så de blir ikke"avhengig" av finger som smokk? unnskyld dmme spørsmål

Skrevet

Min gjorde ikke det. Det enten som regel opp med at fingeren min ble liggende inntil kinnet. Hovedpoenget mitt med dette var å få henne til å sovne i senga si om kvelden... Vanskelig å få puppen oppi. Og hun tok ikke smokk på det tidspunktet....

Skrevet

Sånn har jeg det her og..

Snuppa er snart 8uker,nekter og ta smokk..

Bruker meg som smokk....

Urolig om kvelden pga har lite melk selv da.. Hu spiser som en gud ellers på dagen.. Henger i puppa mine hele tiden...

Så kvelden er det ikke noe som nytter her.. prøvd MME men niks,etter første gangen så vil hu ikke ha det noe mer gitt..

Kvelden/natta så sover hu i mellom oss og da sovner hu ved puppen..

Prøvde i går etter en pupp og ikke gi hu den andre.

Men da lå hu våken og sparka i bein og slo med arma.. Så ut som en skilpadde :P

Skrevet

Vi har det også sånn (8 uker). Prøver forskjellige smokker hver dag, men han spytter dem bare ut..

Han blir også rasende på puppen når han er overtrøtt, jeg trodde det var fordi det kom lite melk, men kanskje det er fordi det kommer melk i det hele tatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...