bunnie Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Hvor lenge har babyene det "sugebehovet" alle snakker om?
Formerly known as Tina Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Tror nok de har det ganske lenge... For meg virker det som om sugebehovet går over i gommelingdring for tiden:-)
Nynte Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 Man må jo avvenne de med smokken etterhvert, men vet ikke om de fortsatt har et suttebehov da eller om det da rett og slett er gammel vane vond å vende:)
2010 Mammaen Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 Jeg leste et sted at det er 6-12 mnd og at babyen derfor godt kan slutte med smokk på den tiden. De har da også kommet forbi faren for krybbedød og har derfor heller ikke nytte av smokken på den måten (smokk beskytter mot krybbedød). Tror likevel de færreste avvenner i den perioden, men da har man ikke så gode grunner for at babyen skal bruke smokk lengre i alle fall ;-) Tror det var på FHI sine nettsider jeg leste denne artikkelen :-)
Romeren Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Synes det begynner å avta en del på vår som nå er 9 måneder. Det hender jeg ammer ham i søvn, men da jeg før måtte gi han smokken som "overgang" mellom pupp og seng, er han mindre og mindre interessert i det nå. Smokken har også mye mindre effekt nå når han våkner om natta, så stort sett går hele natta uten smokk! (Han får ennå et til to nattmåltid da.) Den eneste gangen han egentlig må ha smokk for å sovne tror jeg, er når han er i vogna. Kan dog hende at det blir mer smokk nå, når jeg skal begynne å studere fulltid og pappaen skal være sammen med han hele dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå