Gå til innhold

Overgang fra bag til sportsvogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt inn et spørsmål på barnevogndebatten, men får ikke noe svar der. Derfor prøver jeg her.

Vi har TFK Joggster Twist. Jenten vår er 5 mnd, og bruker fremdeles bagen. Men når bytter dere over til sportsvogn? Kan de sitte i vognen eller skal de ha ryggen lagt ned i begynnelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det varierer veldig fra barn til barn når det er på tide å bytte.

- Noen vil "opp og se"

- Noen blir for store for bagen

- Noen er tidlig ute motorisk og må over i sportsvogn for å få på seler

Du kjenner ditt barn best og merker når det er på tide å bytte. Ryggen bør være mest mulig nede så lenge barnet ditt ikke kan sette seg opp selv, men korte perioder med litt oppover går vel greit for de fleste selv om de ikke kan sitte. (du ser når de er slitne i ryggen)

Skrevet

Mini er 4,5mnd og jeg byttet i går... han skal opp og se:) Er full liggestilling på den sportsvogna vi har så han kan sove fint i den, i tillegg til at han kan opp og se når jeg setter opp ryggen litt:)

Skrevet

Vi byttet når mini var 6mnd, da ville han ikke ligge i bagen lengre, han ville opp og se :-)

Skrevet

Jeg har samme vogn som deg. Frøkna blir 6 mnd neste uke, og jeg byttet for 1 1/2 uke siden. Var veldig i tvil om jeg skulle gjøre det eller ikke, men anger ikke ett sekund.

Jeg bruker ryggen både helt ned og halvveis opp. Hun kan ikke sitte ordentlig selv ennå, men er sterk i ryggen. Har lagt en ekstra dyne i vogna som hun sitter/ligger på, slik at det blir litt mykere for ryggen. Fungerer strålende:) Hvis hun er våken og ikke skal sove, tar jeg ryggen halvveis opp og da sitter hun og koser seg og ser på det som skjer rundt.

Det er var et pes å ha henne i bagen den siste tiden, særlig hvis hun var våken. Da ville hun bare opp og synes det var lite moro å ligge uten å se så mye.

Vogna ble dessuten ennå bedre å trille, da man får annet tyngdepunkt enn med bagen!

Gjør det som du føler er riktig. Prøv å kneppe på sportsdelen og sett henne oppi, da ser du fort hvordan hun sitter/ligger:)

Skrevet

Benytter mulighet til å takke for svar jeg også... :-) JEG KOMMER TIL Å BYTTE SNART!

kan kun bruke baggen når han skal sove....hvis han vokner på trilletur må jeg ta han opp for å unngå vræææling.

Takk, vi tar frem sportsdelen ikveld.

:o)

Skrevet

jenta vår var 10 mnd da vi byttet.. det var en plate i bagdelen vi kunne sette opp så hun kunne sitte i den.

sønnen vår må vi nok bytte før med. han er lang og kommer til å vokse ut av bagdelen.. sikker på at når han er 4 mnd må vi ha sportsdelen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...