Gå til innhold

Det er vel umulig å kjøre en vogn med små hjul om vintern???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er rimelig umulig å kjøre vogner med små hjul både på grusveier og på snø... Og på 3-hjulingene er det en fordel at det forreste hjulet kan låses fast i rett posisjon.. :-) Bor du i en by sørpå, så kan man nok velge mindre hjul enn oss her i nord...

Selv om man ikke planlegger å gå over brøytekanter etc så er det ganske mange situasjoner der du bare må; f.eks om du står på en dårlig brøyta busstopp så må du jo komme deg inn på bussen på et vis.. eller så er det heller ikke alltid at gangveiene blir måka tidligst på dag. Jeg har til og med opplevd slapseføre;) Og, jeg sverger til vogn med store luftfylte hjul (selv om de potensielt sett kan punktere).

Bur på vestlandet, og kan bare glemme små hjul på vinterstid her. Er dårlig brøytt (seint brøytt.) Brøytekanter som man må hipse seg over. Og på sommeren har man mangen grusveger, og når det regner (som det ofte gjør på vestlandet) blir ofte vegen som ett gjørmebad og da setter en seg fast i vegen med små hjuler.

I sentrum bruker jeg av og til en paraplytrille. Men aldri ellers. Nytter ikke.

Annonse

Små hjul er noe dritt om vinteren, og på grus om sommeren. Sverger til store luftfyllte hjul. Simo er favoritten her i huset. Veldig god på vinterføre. Selv om man bor i Norge og selv om man bor sørpå så er brøytingen ofte elendig og det som prioriteres sist. for ikke å snakke om i byene hvor det ofte blir issvuller og holke på fortauet da det er for smalt til å brøyte skikkelig, de parkerte bilene kaster snøen på fortauet osv. Noen vogner med små hjul forran er det imidlertid mulig å skifte ut hjulene på. Vi har en Quinny buzz sportsvogn som vi bruker som kjøpesenter og reisevogn. Der har vi byttet til luftdekk i front for å ikke få så ubehag på grusveier, brostein, fortauskanter osv. (Anbefaler forøvrig ikke denne vognen som eneste vogn.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...