Gå til innhold

Spørsmål til dere som har hatt blodpropp..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei..

Hadde blodpropp i lysken ved forrige svangerskap.. Var først til lege pga smerter i lysken, ble desverre sendt derifra med beskjed om at kanskje fysioterapi var tingen siden jeg hadde så vondt... Gikk i tre dager til, kunne ikke lengre gå, hovnet opp i foten.. dro igjen til legen.. Han så at den ene foten var hoven, målte forskjell på omkrets, og mistenkte blodpropp... Sendte meg til sykehuset, der en ultralud bekreftet dette.. Blodproppen var da på 17 cm!!

Er gravid igjen jeg nå, uke 37.. Har gått bra denne gangen.. men var en tur på ultralyd med leggen, da jeg hadde smerter.. ( I ettertid ser jeg at det kom av kramper i leggen på natten :) ) ..

Men i det første svangerskapet, ble det også oppdaget at morkaken var full av blodpropp, som gjorde at babyen ikke fikk nok næring.. ble akutt keisersnitt da vannet plutselig gikk.. (takk og lov ellers så hadde det ikke gått så bra).. Så denne gangen blir baby fulgt opp ved hjelp av vekst måling og måling av næring gjennom navlestreng siden man ikke kan oppdage blodpropper i morkaken ..

• 2 måneder senere...

Kommer ann på hvor..

Jeg hadde i leggen.. Merka det ved at leggen føltes støl og hard, gikk så lenge medd det (tenkte ikke på propp) at jeg endte opp med krykker fordi jeg ikke klarte å rette ut/gå på beinet.. Hadde da propper bak kneet også..

Andre tegn er hovent, rødt og varmt.

Om det er i lungene så merker du at det er tungt å puste..

De tar først en undersøkelse hvor de sjekker deg.. Så tar de blodprøve.. Og om den er positiv/forhøyet så tar de ultralyd.. I et svangerskap/rett etter fødsel så er alltid denne blodprøva forhøyet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...