Gå til innhold

Hytte uten strøm - noen som har erfaringer med anskaffelse av solcellepanel?

Anbefalte innlegg

Leverandører, priser, hvor stort panel man bør ha ect? Har lyst på et som greier kjøleskap og tv...hehe og pc!! :D Jeg vet svært lite om dette, så om noen kan gi meg en innføring blir jeg kjempeglad! :)

Fortsetter under...

Jeg tror nok du må skru ned forventningene en del. Kjøleskap på solcelle har jeg aldri hørt om noen som har, det kan godt hende det er mulig, men da må du helt sikkert ha solcelleanlegg litt over gjennomsnittet på hytter. Kjøleskap på gass er et alternativ jeg vet mange går for. TV er mulig på de fleste anlegg, tror jeg, hvertfall har tanten min hatt tv på hytta siden de fikk solcelle for første gang for sikkert 15-20år siden. Det er sikkert mulig å ha pc på solcelle også, men husk at jo mer du bruker strøm til, jo større anlegg må dere ha.

Jeg har ikke peiling på størrelser, leverandører el, jeg har bare brukt solcellepanel, aldri kjøpt eller satt opp og antagelig er det få andre her inne som har gjort det også. Har du prøvd å google solcellepanel? Da får du sikkert om flere fornuftige sider. I tillegg er det jo en del "hyttebutikker" rundt om i landet, de er nok interesert i å selge og anbefaler i forhold til det, men det er nok lurt å høre et sånt sted likevel for å få litt tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...