Gå til innhold

Bakterier i skjeden! Er så bekymret trenger råd!

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det andre som plages med kløe/rødhet i underlivet under graviditeten?

Legen sjekket at det ikke var soppinfeksjons, han sa at det var kommet endetarmsbakterier i skjeden, noe som måtte gå over av seg selv. Synes at det høres skummelt ut at det skal være bakterier i skjeden nå mens jeg går gravid, er det flere som har/hatt det slik? Noen som vet om det kan være skadelig?

Håper på svar, bekymrer meg sånn!

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg er ikke plaget med kløe eller noe sånt i skjeden, men ville bare si at jeg ikke tror det er farlig. Livmorhalsen er jo lukket under svangerkapet slik at bakterier ol ikke skal kunne komme inntil babyen. Så jeg tror du kan ta det helt med ro:-)

Ikke bekymre deg. Tenk, du kan bade i sjøen, badekar og skitne offentlige svømmebasseng uten at det gjør noe.

Du får la sjeden ordne opp selv. Pass på så du ikke vasker deg med vanlig såpe der nede nå, slik at du pådrar deg soppinfeksjon i tillegg.

Dr. greve er bra.

God bedring med musa!

Alle har bakterier i skjeden. Masse! Også endetarmsbakterier, men noen ganger blir det en ubalanse i bakteriefloraen og man kan få ubehag.

Dette er vanligvis noe som kan rette seg selv, men vil du hjelpe til, kan du jo kjøpe melkesyrekapsler (eks Vivag) på apoteket. De hjelper til med å skaffe balanse og en overvekt av "snille" bakterier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...