Gå til innhold

Str på livmoren tilsvarer ca uke 12, men jeg er i uke 16.. Redd :(

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor igår, og hun målte livmoren til 12 cm, noe som tilsvarer gjennomsnittet om jeg var ca 12 uker på vei... Men etter egne beregninger og foreløpig terminberegning på UL i uke 9 så er jeg 15+6..

Jordmor lurte på om jeg kanskje kunne ha bommet på en mnd, men det vet jeg 110% sikkert at ikke er mulig.. Hørte hjerteslag da, lå på 150 slag, så det er liv og jeg kjenner bevegelser hver dag..

Er 3. gangs gravid, kort tid siden forrige fødsel, så jeg blir litt bekymret for at livmoren står så lavt.. Kan jordmor ha målt feil?? Eller kan dette være en indikasjon på at noe er galt med lille baby?

Gruer meg til ord.ul nå :-/

Fortsetter under...

Hvis du kjenner liv hver dag så må jo fosteret være større enn uke 12 skulle tilsvare. I forrige svangerskap hadde jeg unormalt høyt symfysemål hele veien. Jordmor lurte på om det var tvillinger, men det var det ikke. Trolig er kroppen min slik satt sammen slik at livmoren "kryper raskt oppover". Kanskje er det bare motsatt for deg? Man bærer jo barnet ulikt.

Og om jordmor tenkte det var grunn til bekymring hadde hun sikker tsendt deg på ul....

Jordmor stusset over målene, spesielt når jeg var så klar på at det ikke kunne være en mnd feilberegning, men sa bare at vi får se etter ord.ul...

Jeg lå under i hele forrige svangerskap også, men da lå jeg inne i det grønne feltet iallefall..

Men kom på i går kveld at jeg fikk livmornedfall etter forrige fødsel (fødte i oktober 09), livmorhalsen trakk seg tilbake ca 4-5 uker etter fødsel.. Kan det ha noe med at livmoren min kanskje ligger lavt nå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...