Gå til innhold

Hvilken bæresele anbefaler dere og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Vi har arvet en sånn Mobywrap, men jeg syns jeg bare fomler med den... Jeg har funnet en måte å knytte på som passer, men er avhengig av hjelp. Sønnen vår er bare 2 mnd, men han er lang og sterk. Han er ganske stiv i kroppen, dvs at han nekter å sitte med bena i "froskestilling", han skal strekke bena og helst sitte med ansiktet ut, slik at han han følge med.

Hva passer best tro? Og når begynte dere å bruke den dere har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt på denne for lurer litt på det samme. Har en sønn på snart 5 mnd som elsker å sitte i baby bjørnen vår,men jeg får så grusomt vondt i ryggen av den. Han MÅ sitte med ryggen til meg,ellers bare gråter han(han skal se!) ...

Skrevet

Vi kjøpte også mobywrap først, men hun ville heller ikke sitte vendt inn mot kroppen, og ville heller ikke legge opp bena slik hun skulle.

Vi var derfor spent da vi kjøpte en beco butterfly-bæresæle (fra syvsjal), for den er også slik at hun må sitte vendt innover. Men til vår store overraskelse likte hun den, og nå går vi skogsturer og bruker den når hun er urolig eller plaget med tennene.

Jeg vil abefale denne sæla fordi den er veldig enkel å bruke. Det er lite "pes" å få den på, noe som er en fordel for både barnet og den som skal bære. Stramme-og tilpasningsmulighetene er tilstrekkelig til at både jeg og mannen min bruker den. Det virker som den gir god støtte for ryggen (hennes).

Eneste bakdelen er at hun nå begynner å bli såpass tung, nesten 8 kg, at det er tungt å bære henne framme på magen. Sæla kan brukes med barnet på ryggen, men den har ingenstiv nakke/hodestøtte noe jeg synes det bør være siden barnet er lite. Hun er 6 mnd.

Skrevet

Jeg har brukt BabaSling slynge fra baby var 1mnd. Hun roet seg fantastisk godt i den, og sovnet som regel - selv om hun i utgangspunktet var grinete og urolig.

Nå når hun er større er den god til småturer el her hjemme - men blir litt tung belastning på den ene skulderen v lengre turer (selv om den er godt polstret). Den er veldig enkel å bruke, m en lås, så man trenger ikke knytte lange sjal ol. anbefales!

Nå har jeg nettopp fått min Manduca, som er bæresele. Er KJEMPEFORNØYD, og det er også jenta mi. Hun sitter så godt i den, og jeg kan holde på m alt mulig. Den er polstret på skuldre og på magebelte, føles veldig behagelig på. Og når hun sovner i den, er den enkel å åpne, slik at jeg kan legge henne fra meg uten at hun våkner.

Skrevet

Jeg har en babyhawk meitai som jeg er utrolig fornøyd med. Har brukt den fra hun var ca 1 mnd gammel. Den har nakkestøtte, polstrede stropper og er lett å knyte både på og av seg. Den kan visst fint brukes til hun er 3-4 år gammel.

Anbefaler den virkelig. Jeg kjøpte den på hjemmesiden til babyhawk så jeg kunne designe med farger og stoff selv. Er man god og rund kan man bestille med ekstra lange stropper. Prisen inkl toll og avgifter ble ca det samme som å kjøpe en babyhawk fra norsk butikk.

Skrevet

Har Baby Bjørn. Fungerer fint i kortere perioder som på flyplasser ol.

Begynner å bli tungt nå da gutten er over 9 kg. Han trives veldig godt der. Er enkel og bruke og det er et " must" for meg som mangler teknisk innsikt :-)

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en Lascal bæresele og er veldig fornøyd med den. Hadde en arvet babybjørn sele av den gamle typen hvor man bare bærer på skuldrene. Det funket ikke lenger med ei frøken som veier 8,5 kg og er 6 mnd nå.

Min personlige meninger at man burde ha en type knytesele e.l, slik at man får barnet tett inntil seg. Men da må man begynne med det fra de er helt små, ellers er de nok lite villige (det var i alle fall min). Så derfor ble det Lascal bæresele på oss.

Skal du kjøpe en slik bæresele (ala Babybjørn, Lascal ol) er det viktig å velge en hvor du ikke bare bærer på skuldrene og øvre del av ryggen, men en hvor du har hovedtyngden på hoftene:) Hun er kanskje lett nå, men blir fort tyngre:)

Skrevet

Vi har kjøpt Close Baby Carrier som er en hybrid mellom bæresele og bæresjal. Prøvde først Ergo bæresele men den ble for stiv med spedbarnsinnlegg i, babyen min hatet å ligge i den.

Fordelen med Close Baby Carrier er at det er veldig enkelt å ta på (fordi den er formsydd) og du kan bære på fem forskjellige måter etter alder og størrelse på babyen. Den er bred over skuldrene slik at den ikke gnager.

Hvis du bor i nærheten av Oslo kan jeg tipse deg om å ta turen innom Bæreglede, vi fikk kjempegod hjelp med å finne ut hva som passet oss.

Min lille som er 9 uker er ikke spesielt glad i å ligge i vogna så vi har brukt denne masse!

Skrevet

Har kjøpt en baby bjørn active og en mei tai. Har gjort innkjøp av disse to da de ble anbefalt av mange på anonym for en stund tilbake (maaaange svar og disse ble mest nevnt) Han er kun 5 uker og ikke fått tatt dem i bruk enda, men tenkte å begynne med mei tai som kan brukes fra prematur og ikke har alle disse knytte greiene som jeg ikke skjønner noe av hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...