Gå til innhold

Når kommer eggløsning etter SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en 5 dager lang SA i forrige uke. Utartet seg egentlig bare som en litt sterkere mens enn vanlig. Hadde fått påvist graviditet på CB og HCG-prøve, men like etterpå aborterte jeg.

Men det jeg lurer på er hvor lang tid etter en SA man har eggløsning?

Har nå to dager på rad hatt svakt positive eggløsningstester (billigtester), to svake streker. Og dette på samme dag som jeg skulle hatt eggløsning hadde det forsatt være vanlig syklus.

Kan dette stemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggløsningstester vil alltid vise svakt positivt, dette fordi LH alltid er i urinen. Det er stigningen du må se etter, dvs at teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken.

Jeg vet desverre ikke hvor lenge etter en SA en kan få eggløsning, men kanskje noen andre vet?

Synd å høre at du mistet, og håper at du snart har en spire igjen :)

Skrevet

Jeg tok eggløsningstester hver dag før jeg ble gravid for å sjekke når jeg faktisk hadde eggløsning. Da var det ikke streker i det hele tatt når jeg ikke hadde eggløsning. Det er samme tester jeg tar nå. Men når eggløsningen kom så kom det også to streker. Jeg husker ikke helt om hvor sterk de var... Men strek nr. to på dagens og gårdagens er nesten like sterk som kontrollstreken når de får ligget litt....

Litt rådvill... Har så lyst på eggløsning om du skjønner hva jeg mener:)

Det går bra med meg etter SA. Var ikke så langt på vei at det egentlig var gått opp for meg at jeg var gravid før jeg mistet. Min første SA og det er jo veldig vanlig så var forberedt på det. Har en datter fra før:)

Skrevet

Hei. Jeg hadde SA i mai. Ganske nøyaktig 14.dager senere hadde jeg EL. Det sjekket jeg met el-test. Da ble jeg kjempe glad. Utrolig godt når kroppen kommer raskt igang igjen, når man gjerne vil prøve å bli gravid igjen snarets mulig.

Legen på sykehuset sa at jeg kanskje ville få mens en måneds tid etter SA, og det stemte for meg. Først påvist EL med test, deretter fikk jeg mens 14 dager etter EL. Derfor tror jeg nok du har EL, dersom testen viser det. Sånn var det i hvertfall for meg. Håper det er sånn for deg også. Lykke til!!

Skrevet

Jeg skulle hatt mensen den 5. august. Den kom ikke, så jeg testet positiv graviditetstest både 7. og 8. Mandag 9. tok jeg HCG-blodprøve som også var positiv. Men dagen etter begynte jeg å blø. Altså var "mensen" 5-6 dager for sen.

Hvis jeg hadde hatt vanlig mensen fra 5 august som jeg ville hatt om jeg ikke var gravid, skulle jeg hatt EL i går den 19. august.

Men siden jeg ikke fikk vanlig mensen til vanlig tid, men en SA 5 dager senere, så er jeg usikker på om det kan være EL nå.

Hvis det er slik som deg, Jippi-77, så burde vel egentlig EL komme den 24. august først....?

Jaja, uansett hva som skjer så er det jo bare å ha det gøy og "øve" så godt man kan:)

Skrevet

Hei gjen og god morgen! Har du helt regelmessige sykluser sånn til vanlig da? Jeg har ganske regelmessig, men ikke helt eksakt på dagen liksom... Har testet en del etter EL tidligere også, og har funnet ut at for meg kan EL variere litt mellom dag 11-14 etter mens. Vet jo ikke om du har EL nå, men det er i hvertfall ikke usannsynlig at kroppen kommer ganske raskt igang igjen etter SA. Men det er sikkert ulikt fra person til person. Lurt å gjøre som du sier å "øve" så godt man kan. Er jo den beste måten å prøve på det :o)

Skrevet

Ja, har helt regelmessige sykluser på 28 dager. Har tatt en EL-test i dag også, og synes kanskje at den faktisk er svakere i dag.... Jeg vet ikke, er bare så håpefull at alt jeg ser er sikkert bare ønsketenkninger:)

Skrevet

Hei igjen.

Nå har jeg ventet et par dager og tatt ny el-test. I dag er den så svak at det nesten ikke er noen strek nr. to der. Men samtidig har jeg så stor mage. Bruker man ikke å se litt "smågravid" ut rett før el eller tr?

Hadde tenkt å kjøpe en el-test i dag, men lurer på om det var det jeg hadde i forrige uke. I forhold til min SA skulle el-vært i morgen, men kanskje den likevel kom i forrige uke...

Skrevet

Først, utrolig trist at du mistet.

Sender deg en stor klem.

TR kommer vanligvis 4-6 uker etter en SA/MA, og EL ca 2 uker før det.

En EL-test er først positiv når test streken er like sterk, eller sterkere enn kontroll streken.

Lykke til videre, håper ny spire kommer fort, og at den klorer seg fast i 9 mnd.

Skrevet

Da har jeg testet positivt på el i allefall. Kom som jeg trodde i dag, 5 dager etter at jeg skulle hatt el. Akkurat som tr/sa kom 5 dager etter at jeg skulle hatt tr.

Håper på at min manns svømmere fra søndag og i dag og mine egg treffes for en hyggelig 9 mnd lang sammenkomst:) Skal forsøke lure han med på noen ekstra omganger for å satse på full klaff denne gangen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...