Gå til innhold

Manuell terapi til baby. Hvordan gjør de egentlig dette, og hva slags kvalifikasjoner har en manuell terapeut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 9 mnd er veldig stiv i kroppen. I dag ble undersøkt av en fysioterapeut på helsestasjonen, som mente at han har en låsning i ryggen. Han har derfor fått time hos en manuell terapeut.

Hvordan jobber en manuell terapeut på så små barn? Masserer de, brekker, rykker, trykker eller hva? Jeg er redd for at han skal brekke på ryggraden og ødelegge noe...

Og hva slags utdannelse og bakgrunn har en manuell terapeut? Er grunnutdanningen lege, fysioterapeut eller noe beslektet?

Skrevet

En manuellterapeut er veldig forsiktig under en undersøkelse. Sjekker babyen hovedsaklig med tomlene. Leter etter låsninger, og gjør lette trykk/masseringer om det er låsninger å finne. Det er ikke noe brekking av noe slag. De arbeider langt mer skånsomt enn f eks kiropraktor.

Sjekk her: http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=6 for mer informasjon

Skrevet

min sønn har vært til manuellterapeut en gang og skal tilbake nå snart. han har låsning i nakken. Han vi var hos var veldig veldig flink. Flink med barn og har spesialisert seg på småbarn! min sønn er snart 5mnd.

Han gned litt forsiktig på nakken og holdt mini i beina opp ned. Høres verre ut enn det er;)

Lykke til!

Skrevet

Manuellterapeuter er fysioterapeuter med videreutdanning. Og de er veldig forsiktige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...