~ Kali ~ Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Hvis jeg hadde EL når jeg hadde disse smertene om kvelden/natten, tror det var den 17, er det noe som kan røpe om jeg er gravid allerede nå? Har hatt stikninger og følt meg rar i magen, er også mer trøtt og kvalm enn vanlig, men dette tror jeg kommer av ubehaget jeg kjenner i magen. Hva er det tidligste symptomet? Er litt redd nå :/ Takker for svar på forhånd
ikke i bruk Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Hvorfor er du redd? Jeg hadde EL den 16, og kjenner allslags på kroppen min, men så er det bare 1pp på meg også, så det kan være kroppen min alltid er sånn uten at jeg har lagt noe spesielt merke til det før... Misliker denne ventetiden altså :-p Og inatt våknet jeg til og med av at jeg måtte på do. Helt rart, aldri skjedd før! Men det er jo også litt for tidligt til at egget kan ha festet seg, så jeg vet jammen ikke jeg... Tror nok det at det uansett er for tidlig til å si noe fra eller til. Må bare smøre oss med tålmodighet enda en stund.
~ Kali ~ Skrevet 20. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2010 Vet at familiene våre ikke blir superhappy om jeg blir gravid nå med det første. Er nett ferdig på skole, og jobber hos søsteren min på frisørsalongen som ho og ei til eier, og de vil ha meg som lærling snart. Og alle forventer jo at jeg vil bli lærling med en gang, men det vil jeg egentlig ikke :/ vil vente til sambo er i fast jobb, for da har vi råd til at jeg går ned i lønn. Har hørt lærlinglønnen for frisører er ganske lav, og da har jeg ikke nok til å betale husleie, barnehage og andre regninger i tillegg til mat og sånt. Er litt avhengig av at jeg får inn så mye penger som mulig til sambo er i fast jobb. Jeg har igrunn ikke leita etter symptomer i og med at jeg er så redd. Men sånne ting som er litt tydelige som man ikke trenger å lete etter merker jeg. Som disse følelsene jeg har i magen og at jeg springer ofte på do. Men det med dobesøkene skylder jeg på at jeg drikker mye for det er alt for tidlig til at noe presser på blæren
Petrine +spire=❤ Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Er nok ikke noe som kan røpe en graviditet så tidlig.. Egget er ikke i kontakt med kroppen din ennå, om du forstår hva jeg mener.Dermed er det ingen ting som kan avsløre det allerede nå.. Det tidligste egget fester seg er vel etter 4 dager, men det vanligste er ca 1 uke. Så går det ihvertfall ca 2 døgn før en kan finne hcg i blodet og enda litt lenger før det slår ut i urinen....
ikke i bruk Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Jeg synes det at å drøye lærlingetiden til din samboer er i fast jobb, og dere har råd til at du skal være lærling er en god nok grunn som til og med deres familier burde forstå og "godkjenne", samme hva de forventer av deg. Du bør gjøre det du/dere føler er riktig for dere, og ikke etter hva familiene deres ønsker/forventer. Det er ikke dem som skal leve deres liv. Ønsker deg lykke til jeg iallefall. Det ordner seg alltid
~ Kali ~ Skrevet 20. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2010 Okei da er jeg kanskje bare på vei til å bli syk men husker noen noen ting fra begynnelsen av forrige svangerskap? kjenner man noe når livmoren vokser og sånn?
~ Kali ~ Skrevet 20. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2010 Bare.mamma - 1.ins : tusen takk Jeg har allerede tatt et oppgjør med mine foreldre en gang før om å la meg leve mitt eget liv, dette gjaldt at jeg skaffet meg dyr og de ble litt sinte for, utrolig teit, med tanke på at det er de som gjort at jeg bare må ha dyr rundt meg for å trives skikkelig. Har hatt dyr hele livet mitt, siden jeg kom hjem fra sykehuset da jeg ble født, og synes det er utrolig kjekt og givende å ha dyr. De støttet meg veldig mye da jeg ble gravid som 17 åring og er idag stolte besteforeldre og tante/onkel. Så jeg håper jo at de er like støttende når nestemann melder fra om at den er blitt til Men man vet aldri. Har en uke igjen nå med jobb, og etter det får jeg vite når jeg skal begynne som lærling, så må nesten ta en prat med søsteren min snart kanskje :/ gruer meg! Vet hvor sårt de trenger en til, og vil jo gjerne hjelpe. Finner vel ut av det .. tusen takk hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå