En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Jeg er ferdig utdannet eiendomsmegler til jul, og etter planen hadde jeg jo tenkt til å begynne å søke jobb snart. Men vi har tenkt litt på å heller få barn nr.2 først, siden lillegutt allerede er 3 år og helt vill etter å få søsken. Vil ikke ha for stod avstand mellom barna. Vi har prøvd i et par mnd nå, og denne mnd tror/håper vi kanskje det er blitt ei spire. Men så kommer problemet... alle rundt meg forventer jo at jeg skal søke jobb nå, og jeg vil ikke fortelle at vi prøver å bli gravide. Nå har det seg slik at foreldrene mine akkurat har solgt et hus, og flere av meglerne i det foretaket har anbefalt meg på det sterkeste å søke allerede nå på en ledig stilling som snart dukker opp der nede. De hadde visst sagt til foreldrene mine at de trodde det var stor sjans for at jeg kom til å få jobben. Og nå skal det sies at det er ikke lett å få jobb som eiendomsmegler, og det er jo en gullmulighet. De vil jeg skal ringe for å avtale møte allerede nå. Men hva hvis jeg er gravid da? Da har jeg termin rundt mai, og i dette mannsdominerte yrket hvor graviditet og barn er noe som skal settes til side, og ikke er veldig "akseptert" å komme med når man er nyansatt, så er det ikke moro å komme og si dette hvis jeg får jobben. Da er det jo ikke sikkert at jeg hadde fått jobben heller, siden jeg ville ikke trådt ut i stillingen før januar, og da ville nok magen bult ut litt og vært synbarn. WHAT TO DO????? Utrooooolig vanskelig dette her altså....
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 20. august 2010 Forfatter #2 Skrevet 20. august 2010 Jeg kom til å tenke på en løsning...og det er hvis far hadde tatt all permisjon etter fødsel, med unntak fra de ukene som er forbehold mor. Noen som har gjort dette før? det er vel veldig hardt å reise på jobb, når det lille nurket er hjemme med far kan jeg tenke meg..