En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Jeg er ferdig utdannet eiendomsmegler til jul, og etter planen hadde jeg jo tenkt til å begynne å søke jobb snart. Men vi har tenkt litt på å heller få barn nr.2 først, siden lillegutt allerede er 3 år og helt vill etter å få søsken. Vil ikke ha for stod avstand mellom barna. Vi har prøvd i et par mnd nå, og denne mnd tror/håper vi kanskje det er blitt ei spire. Men så kommer problemet... alle rundt meg forventer jo at jeg skal søke jobb nå, og jeg vil ikke fortelle at vi prøver å bli gravide. Nå har det seg slik at foreldrene mine akkurat har solgt et hus, og flere av meglerne i det foretaket har anbefalt meg på det sterkeste å søke allerede nå på en ledig stilling som snart dukker opp der nede. De hadde visst sagt til foreldrene mine at de trodde det var stor sjans for at jeg kom til å få jobben. Og nå skal det sies at det er ikke lett å få jobb som eiendomsmegler, og det er jo en gullmulighet. De vil jeg skal ringe for å avtale møte allerede nå. Men hva hvis jeg er gravid da? Da har jeg termin rundt mai, og i dette mannsdominerte yrket hvor graviditet og barn er noe som skal settes til side, og ikke er veldig "akseptert" å komme med når man er nyansatt, så er det ikke moro å komme og si dette hvis jeg får jobben. Da er det jo ikke sikkert at jeg hadde fått jobben heller, siden jeg ville ikke trådt ut i stillingen før januar, og da ville nok magen bult ut litt og vært synbarn. WHAT TO DO????? Utrooooolig vanskelig dette her altså....
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 20. august 2010 Forfatter #2 Skrevet 20. august 2010 Jeg kom til å tenke på en løsning...og det er hvis far hadde tatt all permisjon etter fødsel, med unntak fra de ukene som er forbehold mor. Noen som har gjort dette før? det er vel veldig hardt å reise på jobb, når det lille nurket er hjemme med far kan jeg tenke meg..
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 Søk på jobben! Om du får den OG er gravid, så tar dere det "problemet" senere! Lykke til
~ Kali ~ Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Jeg har noe det samme problemet. Jeg jobber på frisørsalongen til min søster og venninnen hennes.Ble ferdig på skolen i vår og har jobbet der i hele sommer. Nå vil de tilby meg lærlingplass, for de trenger en til siden de er alene og de har veldig mange kunder hver uke. Har fortsatt ikke fått tilbud, men medeieren er veldig klar for at jeg skal begynne. Men jeg er litt redd jeg allerede er gravid.. Og da vil de sikkert ikke ha meg siden de trenger noen der fast. Det er vanskelig å få lærlingplass her jeg bor, for det er en liten bygd, og dette er den beste salongen(synes jeg hvertfall). Sluttet på pillen i juni da vi var veldig klar for barn, men nå har det dukket opp masse i forhold til økonomi, så vi ville vente til desember/januar. Men jeg har ikke begynt på prev. igjen. Har en datter som fyller 4 år neste mnd og vil ikke ha så stor aldersforskjell på ungene, så jeg vil ha unge i løpet av neste år. Men er redd for at da kommer vi til å slite litt økonomisk. Kommer til å gjøre det uansett, for lærlinglønnen er ikke noe høy, og leiligheten vår er litt for dyr for oss egentlig, men har klart oss hittil for jeg får overgangsstønad. Men den faller jo vekk snart. Har ingen anelse om hva jeg skal gjøre..
charlotte,b Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Hvis de virkelig ønsker deg er ikke graviditeten og 1 år hjemme noe problem!!! Har selv erfart dette, da min sivgerinne søkte på en høy stilling i bank/ eiendomsmegling var hun akkurat gravid og fikk jobben. Hun jobbet bare 3 mnd før hun gikk ut i permisjonen. Og sjefene sa de ønsker jo henne og hennes kvalifikasjoner lengre en ett år!!!! Målet med og ansette noen er at de skal bli og det betyr at jenter/ damer i en viss alder mulig kommer til og få både et to og tre barn! Lykke til og søk jobben!!!!
♡ Jersey ♡ Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Du søker på jobben og FÅR den... og SÅ har du en jobb å ta permisjon fra! Perfekt spør du meg :-) Kjør på!
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 20. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2010 Tusen tusen takk for oppmuntrende ord og råd!! Jeg søker, og kryss fingrene for at jeg får jobben - og er gravid..
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 20. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. august 2010 Det eneste jeg tenker på er ryktet mitt innad i foretaket mtp at jeg får jobb når jeg er gravid, for så å ta permisjon noen mnd etterpå. Kanskje jeg skal tilby isåfall at barnefar og jeg deler permisjonen likt, slik at jeg bare er vekk rundt 5-6 mnd. ?
AnonymeAnine Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Én ting jeg har lært etter mange år i arbeidslivet er at man skal tenke på seg selv! Ingen takker deg for at du tar hensyn til arbeidsgiver når du planlegger familie, når/om ting blir vanskelig for arbeidsgiver kan du banne på at de ikke tar hensyn til deg. Søk på jobben, gjør ditt aller beste og bli gravid når DU vil. Heldigvis har vi et lovverk som beskytter gravide kvinner fra de egoistiske og fæle sjefer! Lykke til! Du er deg selv nærmest!!!
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 22. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. august 2010 Tusen takk Det skal jeg gjøre.
Solstråle86 Skrevet 22. august 2010 #11 Skrevet 22. august 2010 Jeg tenker som så, at det passer aldri helt perfekt å få barn i forhold til jobben.. Syns du skal søke på jobben jeg! Og tenke at arbeidsgiver bør klare å se forbi det at du skal ut i permisjon en kort periode av et langt yrkesliv! Lykke til
Gjest Skrevet 22. august 2010 #12 Skrevet 22. august 2010 Når man ansetter en dame i fruktbar alder, attpåtil en dame med ETT barn som er 3 år, så bør det IKKE være noen bombe at hun blir gravid!! Forøvrig er det jo heller ikke sikkert at du er gravid nå, og det kan også ta mange mnd før den sitter. Uansett kan man ikke sette livet "på hold" for slike "familiære" ting... Lykke til med både jobb og graviditet !! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå