Twisted Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Tar like gjerne to spm i ett jeg:) Naa er jenta vaar straks sju maaneder, og sitter ikke enda, men hun ruller rundt i superfart! men jeg lurer paa hvordan de setter seg opp? fra magestilling eller rygg? og kommer det sakte eller veldig fort at de gjor det? forstegangsmamma selvfolgelig:) Og saa lurte jeg paa, for hun har begynt aa faa litt brodskive om morgenen (mamma spiser det, og det maa jo hun og faa!), kan jeg putte paa leverpostei? er jo godt med jern i ihvertfall:) (jeg tenker selv at jeg sikkert kan det, for det er jo svaert lite hun ikke kan spise utenom honning og melk og kanskje sitrus, men tenkte jeg kunne sporre likevel. Og hvilke andre typer paalegg bruker dere paa brodskiva? takk for svar:))
abella Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 De setter seg opp ved at de fra krabbestilling begynner å støtte seg på den ene hånda mens den andre holder i en leke eller noe mens de bøyer beina. Så vil de gradvis sitte mer og mer på rompa, mens de blir rettere og rettere i ryggen. Til slutt slipper de den siste hånda de brukte til å støtte seg med, og da sitter de! Håper du forsto den forklaringen. :-) Leverpostei er fint. Vi bruker også makrell i tomat og sardiner i tomat. Og så pleier han å få tomat ved siden av fordi jeg passer på å alltid servere en c-vitamin kilde til måltidet da det forbedrer jernopptaket 2-4 ganger.
Rødhette <309+<312 Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 Hei :-) Du bør ikke beskymre deg for at jenten din ikke sitter endå, det kommer når hun er klar for det. Her satt mini seg opp når han var 8mnd, men ikke på den klassiske måten, han reiste seg opp i stående og satt seg ned på rumpen og var sååå fornøyd :-) Sittingen kommer ofte sammen med krypingen, her lærte mini og krype når han var 9mnd og satt seg opp på den vanlige måte samtidig :-) Leverpostei er kjempe sunt, når vi begynte med brødskive ga vi kaviar, leverpostei, most banan, prim, fruktmos og makrell i tomat.
Twisted Skrevet 25. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2010 tusen takk for svar begge to:)) greit aa ha et forum aa sporre om de elementere tingene:) Og forresten, jeg er ikke stressa, bare nysgjerrig:) hehe:) det er jo saa spennende!<3
X10ne Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Jenta mi har begynt å sette seg opp selv nå (8,5 mnd.). Det skjer fra mageleie. Hun rygger og rygger til hun til slutt får beina under seg. Det tar en liten evighet, men det går til slutt :-) Det er veldig nyttig for henne å ha 'anti-skli-tøfler' på seg. Det bremser ryggingen på en måte. I tillegg til leverpostei bruker vi most banan og prim. Prøver å begrense prim-bruken da - det er veldig mye sukker i den. Hun elsker brunost også. Kanskje ikke så mye bedre enn prim, men men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå