Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var under tannbehandling da jeg fant ut at jeg var gravid. Var så langt i prosessen at alt som mangler er en siste sjekk som vi tar etter barnet er født. Jeg skal nemlig ha røntgen. Du kan godt få bedøvelse, men røntgen kan du ikke få. Bedøvelsen er så lokal, at den påvirker aldeles ikke barnet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142220679-tannlege/#findComment-142220718
Del på andre sider

Det går fint å gå til tannlegen, men viktig å si i fra til tannlegen at du er gravid. Da kan han sjekke om den bedøvelsen han bruker er ok å bruke. Min tannlege sa nemlig først at det gikk fint når jeg sa at jeg ammet. Da jeg var litt frekk og spurte om han visste det eller om han bare trodde det så gikk han og sjekket i Felleskatalogen. Da viste det seg at man ikke kunne garantere at den bedøvelsen han brukte ikke gikk over i morsmelk. Dumt av meg å spørre først etterpå selvfølgelig, men glemte helt av det med ammetåke og hele greia. Heldigvis hadde jeg melk og flasker nok hjemme til å la bedøvelsen gå ut av kroppen, men var veldig glad jeg turte å spørre slik jeg gjorde. Neste gang jeg kom brukte han en annen bedøvelse som var ok å bruke. Dette var jo altså ikke når jeg var gravid, men vil tro dt kan være samme betenkninger med gravide. Kan det gå over i mm kan det kanskje også gå videre til et foster i magen... I alle fall lurt å be dem om å sjekke.

Men ikke utsett tannlegebesøket. Jeg orket ikke mens jeg var gravid og som resultat av det fikk jeg to unødvendige hull. Hvis det er slitsomt å gå til tannlegen når man er gravid er det både slitsomt og upraktisk når du har et lite barn som skal times til timen i tillegg. (De sover garantert ikke når du skal til legen eller tannlegen.)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142220679-tannlege/#findComment-142220834
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...