lovise78 Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Hvordan gjør dere d for å få vannet til å bli 40 gr? Står det skal være den temperaturen på vannet når man blander i grøtpulveret. Koker dere vann og blander opp i kaldt vann for å få ca temperatur?
Nikki 75 Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Ja, stor sett er det sånn jeg gjør det...
NiWi Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 Jeg heller kokt vann i en bolle og venter til vannet når ca 40 grader. Det tar få sekunder/minutter på så liten mengde med vann, om du bruker en litt rommelig dyp tallerken er vannet utblandingsklart nesten med det samme. Greit å blande med kaldt vann når barnet har startet ordentlig med fast føde, men jeg ville kun brukt kokt vann til de første smaksporsjonene:-)
Formerly known as Tina Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 sikkert feil, men jeg tar vannet i mikroen sånn at det nesten koker, eller koker og så blander jeg i grøten til passe konsistens.
Grand Old Lady Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Jeg har alltid litt kokt vann i en tåteflaske stående i kjøleskapet til å blande ut med. Funker for meg.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 varmer vannet i mikro i tåteflaksa sammen med vannet til mme. kjenner sånn ca at det er bittelitt varmere enn kroppstemp også blander jeg det med pulveret:)
b77h Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 Koker opp litt vann i en kjele - heller i et glass, og etter et halvt minutt eller sånn så putter jeg hirse-pulveret i. Det behøver vel ikke være akkurat 40 grader? har aldri stresset med det... Jeg ville personlig ALDRI varmet verken vann eller mat til baby i micro...
Fifrildi Skrevet 21. august 2010 #9 Skrevet 21. august 2010 Jeg har kokt vann stående i kjøleskapet og en vannkoker der jeg kan velge å varme opp vann til 40, 60, 80 eller kokende. Tror den er fra Phillips. Bruker den både til grøt og mme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå