Gå til innhold

Høy eller lav hjertelyd...Noe betyding ?

Prins-07-Prinsesse-11

Anbefalte innlegg

Da har jeg og min kjære kommet oss hjem fra første besøk hos jordmor :)

Vi har fått en fantastisk jordmor i forhold til forje gang og det er bare så deilig.

Anyway..Jeg bare lurer litt på dette her med hjertelyd, hva barna deres har ligget på eller ligger på og kjønn på barnet ??

Er det ikke slik at jenter har høy og gutt lav og hvor går som regel grensa ?

Sjekka hva jertelydne til sønnen min lå på og den varierte alt fra 138-153..men den lå vel mest på 145.

Så nå når vi var hos jordmor lå hjertelyden på 140/150....

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei.

Min mor fikk 6 barn og den gang var det ingenting som het ultralyd. Jordmoren har alltid fortalt henne hvilket kjønn hun fikk utifra hjertelyden. Og det stemte hver gang. Jordmoren min fortalte til meg nå med siste mann at det ble en jente og ul viste tydelig jente. De kan sikkert ta feil, men det viser det seg at de gjør på ultralyden også. Har sikkert med erfaring å gjøre. Er de unge eller gamle???

Har tre barn fra før og guttene har ligget lavt på hjertelyd og jentene høyt. Det kan jo være slik at det er sånn det er for meg og noen kan ha dette omvendt??? Ikke vet jeg

Lykke til uansett hva det måtte bli. Er jo litt kjekt å spekulere og undres til man får et nøyaktig svar.

Kos deg med svangerskapet.

Det tror jeg ikke har særlig stor betydning, i alle fall ikke før like før termin.

Jeg har tre barn og venter to til. Jeg har en jente og en gutt med ganske høy hjertefrekvens og en gutt med litt lavere, men alle i intervallet 135-160. Nå venter jeg det som antagelig (har mange oppfølgninger med ultralyd på Riksen med tvillinger) er to jenter. Jeg var bombesikker på at dette var gutter, begge hadde puls på 120 jevnt. Ingen av mine andre barn har noen gang vært i nærheten av så lav hjertefrekvens. Men etter å ha sett kjønnsorganene selv div ganger og med alle jordmødre og leger som sier jenter er jeg rimelig sikker på det. Mulig at deres hjertefrekvens vil stige de siste ukene i svangerskapet, men så langt er den veldig lav.

På meg har derimot kvalme og matpreferanser vært tydelig forskjellig mellom gutter og jenter

Hei,

Jeg vet ikke hvor langt du er på vei, når det gjelder hjerteslag så må man vente til slutten av svangerskapet før man får pekepinn hvilke kjønn man får, men denne "metoden" er ikke 100% sikker, så man må nok ta det med klype salt....Selv med UL så er man ikke 100% sikker der heller...Men tilbake til hjertefrkevensen: i følge "myten" så ligger guttebaby rundt 120 slag i min. mens jentebaby ligger 140+- .

Forresten, dersom du evt ungen er stresset under målingen kan hjertet til babyen slå ekstra fort...

Lykke til med svangerskapet:)

Så vidt jeg vet er dette ikke støttet av noe vitenskap, men mange mener jo å ha erfart at det er en sammenheng mellom hjertelyd og kjønn; dvs at jentene ligger høyere enn guttene...

Jeg fikk gutt sist, og da lå hjerteslagene på rundt 140. Denne gangen ligger de på rundt 150, men vi vet ikke om det er gutt eller jente. Legger ikke så alt for mye vekt på det, men er jo litt morsomt å spekulere i om det er et "jentetegn" denne gangen ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...