Gå til innhold

Roper på Helt Lykkelig <3

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Heihei, ville bare høre hvordan det gikk hos JM jeg, fikk du det frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei!

Så koslig at noen roper på meg da :) hehe

Jooda, nå skal du høre..

Jeg fikk da stotret frem at det var noe jeg ville ta opp. Sa ikke så mye, men at jeg har opplevd noe i den kategorien og at jeg var begynt å grue meg sånn til fødselen at det skygget over alt annet.

Så hun fortalte meg at jeg skulle sende et ønskebrev til føden, der jeg skrev at jeg var utsatt for noe og hva jeg var redd for og hva som var viktig for meg. Det kom de til å sende meg svar på at de hadde fått. Sykehuset hadde visst prosedyrer når det gjaldt akkurat slike ting og det var visst veldig vanlig.

Da vil mitt ønskebrev bli lagt fremmerst i mappen min, så den som tar imot meg når jeg kommer på føden er fullt klar over min situasjon. Da vil de ikke undersøke meg mer enn strengt tatt nødvendig, det vil være færrest mulig på fødestuen å forholde seg til og jeg skal ha minst en person til stede under hele fødselen spom er der gjennom hele, så jeg slipper å forholde meg til nye folk hele tiden. Det virket som et veldig fint opplegg.

Bare av å høre dette, så senket jeg skuldrene igjen og nå ser jeg faktisk litt frem mot fødselen..

Og som jeg sa til jordmor.. jeg vet jo ikke hvordan jeg reagerer når jeg først er i en fødsel, kan jo hende det går fint også. Men det har hjulpet å få meg til å slappe av, når jeg vet de tar min situasjon alvorlig.

Så i helga skal jeg sette meg ned, ta meg god tid og få formulert et brev jeg sender til føden. Så skal jeg klæske på et frimerke og vente på fødselen.. hihi :)

Skal forresten også på svangerskapskurs og omvisning på sykehuset. Og neste jordmortime, skal hun sette av ekstra god tid, så vi kan gå gjennom fødselen punkt for punkt, så jeg vet hvordan ting foregår. Det er også betryggende..

Blir helt rørt over hvor mange som brydde seg om problemet mitt her inne.. hjalp en del i seg selv bare det.

Tusen takk for mange støttende ord :)

Skrevet

Så god tå høre at du har senket skuldrene litt nå... og kan glede deg såvidt til det forestående.

Hadde vært forferdelig om du måtte gå i 2 mnder til med den samme angsten. :(

Hurra for forståelsesfulle jordmødre!

:)

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Så bra, har vært igjennom det samme selv, så har tenkt mye på deg :) Det er bra du fikk senket skuldrene etter prat med Jm, det er som jeg sa- dette tar de alvorlig!

Jeg sier som deg, jeg vet jo ikke hvordan jeg kommer til å reagere under fødselen, og da er det greit at de vet om problemet, så de tar hensyn!

Hvordan går det med deg ellers i svangerskapet da? Hvor langt er du på vei?

Skrevet

hei igjen :)

Vi får bare bite tenna sammen og tenke positive tanker, så går det nok fint for oss også :) Har lest at redselen er halve smerten.. så vi får prøve å psyke oss opp litt..

Jeg er 33 uker på tirsdag.. herlighet hvor tiden har flydd.. Svangerskapet har vel forsåvidt gått greit, men føler jeg synes ting er tungt og vondt ofte. Føler meg diger. Vært sykemeldt 50 % ei stund, men nå på mandag sa legen han ville jeg bare skulle jobbe 20 %. Jobber i barnehage, og det er mange nye barn som ikke kan knyte skoene for å si det sånn.. og det er ikke så lett for meg og hjelpe med. Og jeg hater å mase på de andre om hjelp. Men sånn alt i alt, så føler jeg jo det går fint.. har mye vondt som sagt.. i bekkenet og under magen når jeg "flytter" på meg.. så er litt bekymra for hvor tungt ting skal bli de siste 7-8 ukene. MEN som sagt.. får prøve å tenke litt positivt, selv om det ikke alltid er så lett. hehe.. og så er jeg veldig følsom for tia.. føler meg uforberedt og tyr til tårene veldig ofte.. veldig ofte sitter vi og ler av meg etterpå, når jeg skjønner hvor urimelig jeg har vært.. takk og pris for forståelsesfull kjæreste :)

Og så har jeg som mål å få tatt lappen før jeg føder.. haha! begynte på torsdag.. så får vi se hvordan DET går.. ingen skal si jeg ikke har mål hvertfall :)

Hvordan går det med deg da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...