Gå til innhold

2 uker til termin og MASSE murring, hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar bringebærkapsler og går til modningsakupunktur, skal på tredje behandling idag. Fødte første barn 4 dager over termin. Denne gutten er ikke spesielt stor, helt gjennomsnittlig ifølge jevnlig UL. Har siste tre ukene kjent murringer, men disse har økt de siste dagene. Igår gikk jeg og la meg tidlig da jeg hadde så mye smerter, og fikk en trang til å gå på do. Tenkte at nå starter det sikkert inatt. Våknet flere ganger og kjente murring, men ingen rier. Så nå går jeg jo rundt og håper på å få treffe lillegutt snart. Men prøver å si til meg selv at jeg i verste fall kan gå slik i 4 uker til.

Dere som er på slutten, holder kroppen på slik hos dere også? Med å lure dere med symptomer osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heii Hønepøne! (=

"sliter!" med akkuratt det samme selv. MASSE murringer. Har ikke vært sånn i mer enn noen dager. Er 37+4 i dag jeg da. Og når murringen begynte, så tenkte jeg jo selv at, nuh er det noe på gang! Men d ser jaggu ikke slik ut! Brigebærkapsler altså? Skal det hjelpe? Har en stooor gutt i magen, som for 3 dager siden ble esimert til 3800g nå, og ca 4500 ved fødsel, så jeg er ikke veldig gira på å gå over!

Ikke vært på no modnings akupunktur ennå jeg, og trodde ikk eman fikk dette før man gikk over, så det skal jeg jaggu forhøre meg om! Lykke til håper lillegutten din er rett rundt hjørnet!!!! (=

Skrevet

Heisan!

38+3 her i dag og jeg har det på samme måte. Har hatt MYE masrier siste halvannen uken og vet at jeg forrigw mandag hadde 1-2 cm åpning og livmorhals på ca 2,5 cm. Var hos JM i dag og hun målte åpning til 2 cm og livmorhals til 1 cm og jeg var veldig myk og sentrert sa hun. Hun kjente på babyens hode gitt:)

Så masriene har jo gjort NOE, men jeg hadde neste trodd at de hadde gjort mer altså. Så mitt råd er å ikke få for høye forventninger riktig ennå:)

Jeg fikk modningsaku i dag samt at hun strippet emg forsiktig. Skal tilbake torsdag i neste uke og da skal hun røske godt oppi der ble vi enige om. Hun kunne gjøre det i dag også, men jeg er ikke helt klar for å føde i helga, men er klar for å modnes litt til:)

HELomvending; man kan vel få mondningsaku fra 37 uker så vidt jeg vet. Jeg fikk i alle fall tilbud om det forrige uke, men ville vente til i dag siden jeg ikke er helt mentalt klar ennå:)

Skrevet

glemte forresten å nevne at jeg begynte med bringebærbladkapsler for 2 uker siden når jeg var 36 fullgåtte uker..... Det skal i alle fall hjelpe livmora til å trekke seg sammen bedre etter fødselen og muligens styrke riene litt.

forresten en ting til; jeg sa til jm at ja nå kan jeg vel gå hjem og ha litt sex for å få i gang noe her nå da? og da sa hun at ny forskning viser at sæden ikke er så effektiv som de har trodd likevel, men det skader jo ikke å prøve og at jeg må gjerne ligge med sæden inni meg en stund for å evt få noe virkning. Akkurat som når vi prøvde å bli gravide; da lp jeg med rumpa på pute med sæden inni meg natta gjennom:) hih i

Skrevet

Har masse murringer jeg også.. Og våkner om natten med vondter og sammentrekninger som gir seg på dagen.. Bortsett fra idag da... Idag er det bare masse murringer.. Sitter å håper på at noe skal starte i løpet av helgen. Har 11 dager igjen til termin. Fikk akupunktur første gang på tirsdag og skal få igjen på tirsdag... Håper JM kan ta en kikk å se om det har skjedd no oppi der og evt røske litt rundt oppi der....

Skrevet

Hei

Jeg er 37+5 idag, og har siden i går hatt masse murringer, men itillegg har jeg har mye rosa slim. Jeg var hos akupunktøren idag, hun er også jordmor på Storken på KK, og hun sa at dette kunne roe seg igjen. Jeg har ikke fått målt åpning eller noe, men murringene tiltok mye i styrke i går kveld og i natt, og innimellom kjennes det som det begynner med rier (må puste meg gjennom enkelte), men håper inderlig at lillegull drøyer det litt til. Jeg fikk hvertfall ny time neste uke, i håp om at dette kun er en reaksjon på at jeg har vært litt vel ivrig i redebyggingen... Har hvertfall fått streng beskjed om å ta det med ro!

Det er uansett ikke så godt å gå rundt med slike tullerier i tide og utide... :) Selvom det er normalt...

Skrevet

Akk, ja det er vel bare å smøre seg med tålmodighet og forberede seg til overtid. Kjedelig likevel å gå og kjenne på symptomene, gir jo forhåpninger om fødsel! Men er jo uansett ikke lenge til, men når magen er så stor og til hinder for det meste så blir man jo litt utålmodig.

Går til akupunktur på et akupunktursenter, koster skjorta, men forhåpentligvis verdt det. Skal visst også gjøre at babyen legger seg rett vei, hadde setefødsel sist. Akkurat det ser ut til å funke da:)

Er det forresten vanlig at jordmor foretar undersøkelse av åpning og livmorhals til de ordinære kontrollene? Det har aldri jordmor gjort med meg, verken dette eller forrige svangerskap...

Skrevet

Nei det trenger jo ikke å bli overtid da, men jeg mener bare at du ikke må få for store forhåpninger riktig ennå. Det er jo fortsatt et par uker igjen til termin:)

Når det gjelder om det er vanlig eller ikke at JM sjekekr åpning så kommer det helt an på hvilken JM du har. Forrige gang ville ikke min JM høre snakk om sjekking engang, mens denne JM var det bare å spørre og hun svarte så klart ja da og sjekket ivei og tilbød stripping uten at jeg spurte.... Men det var innmari greit å sjekke forholdene da siden jeg visste status etter sykehuskontrollen sist uke og har hatt mye masrier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...