Gå til innhold

Når viser magen? Syns min er litt større...men veldig tidlig! :)

Anbefalte innlegg

Er 5+5 i dag ca...syns magen har blitt litt "kvapsete" og står meir ut, kan dette vera vann i kroppen? Eg har nemlig ete KJEMPESUNT etter eg vart gravid, kun snop på laurdagen, og et kanskje to skiver ekstra om dagen sidan eg er masse svolten. Før år eg masse snop i vekene også, så kaloriinntaket er ikkje større sjølv om eg et ei skive eller to ekstra. Eg gler meg til magen viser, men vil ikkje at det skal visa "for" tidlig heller, så folk får mistanke før eg har tenkt å fortelja det...

Fortsetter under...

Livmoren ligger under skambenet til uke 12, så før den tid er det ikke vanlig å få synlig mage.

Hvis du er førstegangs er det nok forsatt en stund til du kan vente synlig mage. Hos flergangs kan den vise noe tidligere.

Hos meg poppa den plutselig ut i uke 16 ved forrige graviditet, og det er mer eller vanlig at det er først da den begynner å vise.

Det er ikke uvanlig at man er litt oppblåst de første ukene, og det er vel lett å tro det er graviditetsmagen man har fått.

Også er det en gang sånn at jo tidligere man får stor mage jo fortere blir man lei den :-)

Jeg har først fått litt mage nå, men kan fortsatt skjule den, er 11+6. Med jenta mi hadde jeg ikke antydning til mage før nærmere ordinær UL. Det sikkert veldig variabelt, men veldig vanlig å være ekstra oppblåst de første ukene, så du er kanskje det :-)

Med førstemann kom magen rett etter ordinær UL, så rundt uke 19-20 kanskje, nå er jeg 5+3 og føler meg litt oppblåst på morran, men tror det bare er en følelse jeg har for sambo ser ingen forskjell :)

Jeg har en kjempemage og den er vanskelig å skjule! Forrige lørdag var det ei jeg kjenner litt vagt som spurte om jeg var gravid!?!?!. "eh, neida, jeg har bare kost meg litt vel mye i sommer".... uff, jeg er dårlig på å lyve!

Magen kom kjempetidlig og jeg er glad jeg digger tights og tunika... Jeg mistenkte tidlig at det er tvillinger ettersom jeg måtte opp å tisse på natta før jeg fikk positiv test, og UL i uke 7 bekreftet det! Nå skal det jo også sies at vi satte inn to egg, så sjansene var jo nesten 10% for at det kunne bli tvillinger. Nå skal vi prøve å holde det hemmelig en god uke til (sånn at vi rekker Duotesten først). Er alt greit ved den, skal barna få vite det slik at de kan fortelle det videre til familie og nære venner :-).

Annonse

Jeg var også oppe flere ganger om natta i dagene før jeg testet, men satser på at det bare er 1 i min mage :)

Og jeg tror sambo er ærlig, han har lite filter ellers hvertfall :P

Så tidlig som 5+5 er det nok bare det at du er oppblåst som gjør at magen synes. Magen kommer vanligvis ikke før litt ute i 2. trimester. Jeg er 6+2 og merker at jeg er litt oppblåst, noe jeg også var med 1. mann, men det gikk tilbake en stundt før den "ekte" gravidmagen kom.

Og husk: Du trenger ikke flere kalorier før i 2. trimester, så å spise ekstra er ikke nødvendig ennå ;-)

Hei, følger stort sett sulten min når eg et - og eg eter ikkje fleire kaloriar enn vanleg, men eg har bytta ut dei unyttige kaloriane frå snop med ei skive eller to ekstra. Føles mykje betre! Men er nok oppblåst ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...