bitthen Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Tror rett og slett han er for trøtt? Konsekvensen er jo masse luft som han ikke får ut, vondt i magen og trykking og gråt Prøver få han til å rape flere ganger under måltidet, og holder på lenge uten resultat. Er det noen som har gode forslag til hvordan jeg skal få ut rapen?
Formerly known as Tina Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Jeg lå på siden og la henne over meg på magen, altså over min mage. Da lå hun der og sov en liten stund før det plutselig kom ut en liten rap. Et annet tips er å presse beina litt oppover mens du holder på å få ut rapen Jeg sluttet egentlig ganske tidlig med å rape på natta, men så hadde ikke jenta noen problemer med lufta annet enn at det ble litt gulping når hun våknet
<3Minesmå<3 Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 Jeg bruker å legge han over skulderen slik at magen presser ned på skulderen min, slik at det blir et lite trykk, å da kommer som regel rapen med en gang Det kan være litt ekkelt å legge han så langt opp, men jeg anbefaler deg å sitte mens du gjør det, så har du bedre kontroll
Canari Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Ingen tips - vi har samme problem her. Ingen av tisene her så langt fungerer for oss om natta. Noen ganger tar jeg babyen opp på nytt noen minutter senere, der han ligger og presser i søvne (:-)) og da kan det komme en liten rap, men ikke nok. Jeg bare håper dette med luftplager går over rundt tremånedersalderen.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Hvis det gikk veldig lang tid før rapen kom, så droppet jeg det og la henne ned. Hun sovnet jo, så da regnet jeg med at hun ikke hadde noe ubehag pågrunn av det.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Jeg har gjort det på samme måte som "mamma for første gang :)", men hvis du har en gulper, så pass på å ha noe på skuldra og på stolen/senga bak.. Jeg oppdaget senest i sta, at gutten vår hadde gulpa på godstolen i stua.. Er ikke alt man ser med engang!
mammas skatter <3 Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 rådet jeg fikk fra ammehjelpen: eventuelt vist den får flaske :ha barnet rett forann deg me ammepute som støtte så den på en måte sitter/ligger me hode høyere. eller i senga funker det me barnet plassert mot beina dine som du har trekt opp mot deg.(sikkert dårlig til å forklare) eller vist du ammer så funker d godt å ha babyn på en måte sitte stilling når den e ferdi puppa.og maser på ryggen. rapen kommer fort. min va plaga mye me å ikke få opp rapen og gulpa mye. han fikk morsmelk på flaske og låg alti på ammeputa som støtte i rygg og hode. når han blei litt større så e d rett opp i sittestilling me masasje på ryggen så kommer rapen tvert:)
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 Om det ikke kommer rap med en gang på natta så pleier jeg å legge han ned på ryggen på senga, stryke han litt på magen og sykle litt med bena hans før jeg tar han opp igjen og dunker lett på rumpa samtidig som jeg stryker oppover på ryggen. Da kommer som regel rapen Han må ha opp rapen på natta her å, ellers ender det med gulping :S
Vimse + gullene Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 jeg sliter også skikkelig med å få opp rapen om natten. opp over skulderen, klapping og stryking, lange vandringer ofte til ingen nytte. da gir jeg gjerne opp og legger meg til å sove. Sover gjør hun og, selv om det gjerne blir litt gulping..
bitthen Skrevet 21. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 21. august 2010 Nå har jeg prøvd litt av forslagene. Men nei, like vanskelig... Han sliter med prompinga og... Trykker og gråter, får liksom ikke ut lufta.. Ikke har han bæsja på et par dager heller. Ham får mm, så ikke forstoppelse heller Trodde det skulle bli bedre med tiden jeg, men det blir jo bare verre :-(
mammaen til 2+1 Skrevet 21. august 2010 #11 Skrevet 21. august 2010 mitt tips ti dere som ikke får opp rapen er å legge mini på siden med venstre side ned etter amming.. dette gjør jobben i fordøyelseskanalen lettere.. vi samsover, og jeg ammer liggende om natta... så da har jeg som "regel" at jeg ammer sist på høyre pupp.. slik at om vi sover så bli mini liggende i riktig stilling.. hun raper og fiser ofte i denne stillingen... gjerne mens hun spiser også..
Nynte Skrevet 21. august 2010 #12 Skrevet 21. august 2010 Trodde de skulle ligge med høyre side ned for at det skulle gjøre det bedre for fordøyelsen.. Kanskje jeg har missforstått, men har flere steder lest at de skal ligge på høyre side og har da trodd at dette er med høyre side ned...
mammaen til 2+1 Skrevet 21. august 2010 #13 Skrevet 21. august 2010 nå er ikke jeg så veldig flink på høyre og venstre... så jeg peiler meg etter min høyre pupp... da blir det riktig, enten hun ligger i fanget å ammer eller på madrasen.. med mindre de ligger i tvillingstilling da.. (under armen) .. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå