Gå til innhold

Trenger gode råd! Baby på 5 mnd som spiser minimalt på dagtid og mest på kvelden og natten. (Får flaske). Hvordan skal jeg snu dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente som spiser totalt ca 800ml i løpet av døgnet. Døgnrytmen er "normal dvs våkner ca kl 0630, har 2 - 3 dupper på ca en time pr gang i løpet av dagen og legger ca for kvelden mellom kl 18 - 19.

Problemet er at i løpet av dagen spiser hun kanskje til sammen 350 ml. Det MÅ gå minst 5 timer mellom hvert måltid (dette har hun selv bestemt) ellers er det uaktuelt å få henne til å ta flasken. Selv da kan det være at hun kun spiser 60 - 100 ml. Dette er en stor jente, så hun trenger de 800 ml hun tar i døgnet (veide 8625g ved 5 mnd kontroll). Etter at hun har lagt seg for kvelden kan hun gjerne våkne med 2,5 timers mellomrom for å få mat. Har forsøkt å bare gi smokk, evnt snu henne men det er ingen nåde før flasken kommer. Dette spiser hun i halvsøvne. Hun kan spise fra 2 - 3 ganger før vi legger oss i 22.30 tida, og tar gjerne to flasker til i løpet av natten.

Prøver å utsette disse måltidene lengst mulig da jeg vil at hun skal spise på dagtid, ikke på natten! Veldig vanskelig å gi henne flaske i våken tilstand. Helsesøster har anbefalt å begynne med grøt slik at hun får det 2ganger om dagen. Vi startet så smått med smaksprøver for 3 uker siden ca annenhver dag. Gikk veldig greit i starten, men nå virker sdet som om nyhetsinteressen har gått over og hun har skjønt at det er mat.. snurper sammen munnen og vifter vekk skjeen..

Dette med mest spising på natten har pågått leeeenge nå (fra hun var 1 mnd) - også da jeg ammet.

Begynner å bli bekymret for dette er da ikke normalt???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...