Miss Dynamite Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 jeg er 5+4 idag.. har vært veldi bekymra for denne graviditeten, for sist gang hadde jeg blighted ovum.... fantes ikke no foster, mens kroppen fortsatt jobbet og trodde den var gravid.. lå i senga til morgen idag, hadde mens murringer som vanlig, men så fikk jeg vondt i magen, (det viste seg å bare være diare) men så ser jeg i trusa, 2-3 dråper blod, men ikke rent, rødt, friskt blod.. mer som 3 dråper, som hadde blitt blandet med vann..... vanskelig å forklare men jeg er sykt redd.... vet jo at mens murringer er vanlig, og det har jeg jo uansett.. men de 2 dråpene..huff... det var som sagt ikke helt rødt blod. er så grusomt redd..skal på ul på mandag, men det føles som en evighet til:( jeg tenker jo hele tiden at jeg ikke får se noe foster, pga sist gang, og nå skjer dette!! kan det være no farlig? :/
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Hei! Jeg spottet brunt utflod/grums i de første ukene av svangerskapet mitt, hver dag! Jeg var livredd og sikker på at noe var galt. Men alt var som det skulle:) Det er helt vanlig å spotte så tidlig, så lenge du ikke har sterke smerter så er det bare å slappe av selv om det er lettere sagt enn gjort. Jeg lå mye når utfloden var sånn hos meg, bare slappet av. Det burde du også Håper det er en frisk spire hos deg <3 God klem til deg
jente08nyttbarn2011 Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 Hei, i mitt forrige svangerskap hadde jeg i uke fem eller seks en halv dag hvor jeg fikk litt blod på papriet når jeg tørket meg. Om natten hadde jeg magesmerter. Var sikker på at jeg mistet barnet. Fikk tatt ultralyd dagen etterpå, så at det var et svangerskap der, men kunne ikke se hjerte slå. To uker etter var jeg på ny ultralyd, da slo hjertet:) Det er vistnok vanlig at en enkelte blør litt. Får håpe det går fint med deg og barnet ditt!
Miss Dynamite Skrevet 20. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2010 takk for gode svar :) jeg får bare vente og se, har jo time til mandag. får desverre ikke gjort noe fra eller til uansett. sliter mye med diare idag, så kan jo ha vært det som har gjort det... går rett igjennom ja!!! får bare krysse fingra. ps, jente08, det har jeg også
Miss Dynamite Skrevet 20. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2010 takk for gode svar :) jeg får bare vente og se, har jo time til mandag. får desverre ikke gjort noe fra eller til uansett. sliter mye med diare idag, så kan jo ha vært det som har gjort det... går rett igjennom ja!!! får bare krysse fingra. ps, jente08, det har jeg også
Fru Tuttemor Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Hei Hadde samme som deg da jeg var rundt 5-6 uker og da sa legen at om det hadde vært en begynnede abort så hadde det vært mer som en mensblødning og ikke bittelitt blod,men alle er forskjellige så hun kunne ikke utelukke SA,men tiden gikk og ingenting skjedde og UL i uke 7+6 der var det en liten som hadde et bankende hjerte <3 Masse lykke til...hvis ikke du begynner å blø så skal du bare slappe av:) en dråpe eller to er ikke noe å bry seg med:) Masse lykke til
Jojo81*snartmammaigjen* Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Husk at når man er gravid er livmoren og livmormunnen oppsvulmet og full av blod, samt at den strekker seg og blir større. Skjeden, livmoren og livmormunnen er kledd med slimhinner, og slimhinner er en type vev som blør lett. En stor påkjenning, for eksempel en stor og hard magetømming med mye nedadvendt press kan føre til lette blødninger. Det er slett ikke uvanlig at man får slike påkjenningsblødninger tidlig i svangerskapet, nettopp pga anatomien vår. Jeg skjønner veldig godt at du er bekymret, det er vel en del av det å være i første trimester.. Selv teller jeg ned til vi er ferdig med første trimester. Men tenk på at det rent fysiologisk er lagt til rette for at dette fort kan skje uten at det er noe galt, så kanskje det letter litt på bekymringene. Man kan selvsagt aldri si aldri, men sjansen for at du skal ha blighted ovum igjen er minimal! Lykke til på UL på mandag, dagen kommer til slutt Husk bare at det kan være vanskelig å se hjerteaktivitet før uke 6, så du er litt sånn i grenseland for om du vil se hjertet slå eller ikke. Krysser fingrene for deg!
Miss Dynamite Skrevet 21. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 21. august 2010 takk for gode svar :) har ikke blødd noe etter det så jeg prøver å ikke tenke på det... telle dagene til mandag, akkurat 6 uker den dagen, og ser man et foster, og ikke hjerte, får jeg iallfall komme tilbake igjen. glad du sier at sjansen for blighted ovum er minimal, håper virkelig det, for det var ikke en artig situasjon....... oppdaterer på mandag, absolutt takk takk
Miss Dynamite Skrevet 21. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 21. august 2010 gadd ikke lage en ny tråd ang dette, men nå har jeg hatt et par dråper med brunt utflod.. gud så mye man skal bekymre seg for nå!!! mens murringer har jeg jo støtt og stadig, og har vel slått meg til ro med det da, men å se brunt utflod, var ikke gøy heller.....
jente08nyttbarn2011 Skrevet 21. august 2010 #10 Skrevet 21. august 2010 Skjønner godt at det ikke er kjekt, men det kan være ingenting! Legen sa også til meg i forrige svangerskap at dersom en mistet blødde en masse, som en menstruasjon. Du skriver at du er seks uker på vei på mandag. Jeg fikk ul når jeg blødde i forrige svangerskap i uke 5 eller 6(husker ikke helt), vi fikk ikke sett hjerte slå da. Men så det to uker senere:) Håper det går bra med deg og den lille! Lykke til på mandag!
Theaen Skrevet 21. august 2010 #11 Skrevet 21. august 2010 Krysser fingrene for at det går bra for deg. Ville ikke tro det var farlig om du ikke blør mye.
Miss Dynamite Skrevet 21. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 21. august 2010 takk takk :) det var jo to dråper, med utblandet blod for et par dager siden, idag var det 3 dråper brunt utflod.... ikke kjekt å bekymre seg altså... murringene er der konstant. men har jo fått stoooore og mørke brystvorter, oppblåst(ser ut som jeg er flere mnd på vei) ,og tisser KONSTANT.hehe.
Miss Dynamite Skrevet 23. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 23. august 2010 et bankende hjerte (fikk høre også ), 5 mm, og alle mål stemte overens med hverandre
Miss Dynamite Skrevet 24. august 2010 Forfatter #16 Skrevet 24. august 2010 ja veldig deilig så får vi håpe det går bra videre også. men siden alle mål stemte veldi bra overens så burde det jo ikke være no grunn til at det skulle gå galt, men man har desverre ingen garantier for det. det er fortsatt veldig uvirkelig, og forstår ikke helt at jeg skal bli tobarnsmor. Blir svett av tanken! ps, skal sies at førstemann var fryyyyyktelig som baby...
Galskapens overhode Skrevet 24. august 2010 #17 Skrevet 24. august 2010 så godt at alt gikk bra! Og nr 1 blir sjelden lik som nr 2.. Her har jeg hatt 1 astmabarn og 1 mandel barn.. Nr 1 sov fra ca 3 år, Nr 2 sover fortsatt ikke natta igjennom.. men alikevel- jeg gleder meg til nr 3. håper du får en skjønn babytid denne gangen da=)
Miss Dynamite Skrevet 24. august 2010 Forfatter #18 Skrevet 24. august 2010 håper jeg også får det. dattra sov 3 timer i døgnet, skrek resten.... ingen fant ut hva det var, før jeg leste på nett, joda, kiss selvfølgelig,.. hu lærte seg å sove når hu var godt over året altså.. får helt noia av tanken..hehe.....
Miss Dynamite Skrevet 24. august 2010 Forfatter #19 Skrevet 24. august 2010 ja får håpe det går bra!! dattra sov 3 timer i døgnet...... skrek resten.. ingen fant jo ut hva det var, men det var visst KISS.. etter at jeg leste mye på nett. hu var over året før hun lærte seg å sove. orker ikke DET igjen. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå