Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har prøvd i ca 10 mnd og gikk til gynekolog for å sjekke om alt var ok, også med tanke på at jeg er 36 år. Alt så fint ut mente hun, men sa hun gjerne begynte rett på tiltak mens man ventet på prøvesvar for å ikke "kaste" bort tid siden det er kun 1 gang i mnd man har en sjanse. Fikk tilbud om å prøve pergo mens vi venter på prøvesvar, men kunne også gå rett på prøverør om jeg ville.

Trodde prøverør var siste mulighet og sa derfor jeg ville prøve pergo først, men nå er jeg litt usikker når jeg leser om alle bivirkninger man kan få av pergo. En del skriver at de hadde mindre bivirkninger av medisinene man tar ved prøverør enn ved bruk av pergo.

Er det noen her som har erfaring med begge deler eller som har gått rett på prøverør uten å prøve noe annet først? Anbefalinger? Hva ville dere gjort...rett på prøverør?

Fortsetter under...

Jeg har hatt to doble kurer med pergo.

De første dagene den første måneden var værst.. fikk helt vannvittig vondt i hodet. og sleit med hetetokter. Ellers har det gått veldig bra.. Hadde fortsatt hetetokter når jeg gikk på det, men slapp hvertfall hodepine. Tror dette er veldig individuelt fra person til person.

Jeg har vært prøver i 1.5år. Skal til ny utredning til mandag siden 4.mnd med pergo ikke har gitt utslag :(

Men masse lykke til =) Håper spiren sitter snart =)

Eg kan ikkje svara på kva som er rett for deg å gjera - men kan koma med mine erfaringar med Pergotime.

Eg har PCO og manglande eggløysing. Eg forsøkte Pergotime i fjor. Forsøkte fyrst enkel kur (1 tabl/dag) som ikkje gav resultat for meg. Det vart då sendt søknad om IVF-behandling. I ventetida på IVF gjekk eg på ein dobbel Pergo-kur og ein trippel Pergo-kur. Ingen av desse hadde effekt på meg. Men det var jo greit å prøva medan eg likevel venta på IVF.

Eg hadde ingen biverknadar av Pergotime på nokon av mine kurar. Så det er jo ikkje sjølvsagt at du får problem med biverknadar. Men det varierer sjølvsagt frå person til person - både når det gjeld biverknadar og effekt av tablettane.

Men skulle Pergotime verka på deg er det jo ein enklare måte å bli gravid på enn ved IVF. Evt kan du kanskje prøva ein kur i ventetida på IVF? Men det kjem jo litt an på kva som er årsak til infertilitet.

Lukke til - uansett kva du bestemmer deg for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...