mommen Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 jeg er mamma til en nydelig gutt på 5 mnd.. Han var født stor og har hele tiden spist og lagt på seg som han skal.. Men på helsestasjonen har vi gruppe med 5 barn. Alle de andre er jenter og med mye mindre fødselsvekt.. gutten min får tillegg fordi jeg ikkje kunne amme mens de andre er amme fanatikere.. Føler meg rett og slett litt utenfor når vi er på gruppen. De nesten fnyser når vi veier min gutt fordi han er stor..men overhode ikkje tjukk, og når jeg sa idag at han får grøt om kvelden ble de jo sjokket alle mann.. de sku jo bare ha pupp fram til 6 mnd.. Men da han trenger mye mat og eg ikkje vil overstige liter i døgnet på tillegg så får han grøt.. han er så flink og velutviklet og klarer seg helt fint på alle måter.. Og en ting til. alle de andre utvekslet tlf nr og skulle ha jentebabyklubb mens vi ble ikkje nevnt..Koffor er noen småbarnsmødre rett og slett ufysselige..?? Kan ikkje alle selv få gjøre å¨sin måte og ikkje bli uglesett pga det. Så lenge barnet har det bra. PASS deres egne saker.... Blir så lei meg
ღMadame_mim ღ Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Huff det høres ut som om du har vært maks uheldig med barselgruppa di!!! Ærlig talt, det at det var en stor gutt som fikk mme kan da virkelig ikke være nok til at de lukker deg ute? Dersom det er noen trøst kom heller ikke jeg overens med de jeg gikk på gruppe med. De var bare opptatt av å snakke om de fine, nybygde husene sine og det dyre interiøret... Jeg som leier og ikke har baken full av penger passet ikke inn der gitt!! hehe
Gjest JuniGull2010 Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Huff... Ja, jeg har alltid lagt merke til at mødre med barnevogn ofte baner vei, når jeg f.eks. har vært på shopping. De braser rett frem "samme hva/hvem de støtter på". Da jeg ble gravid selv, bestemte jeg meg for at sånn skulle ikke jeg bli... Jeg tror mange blir så oppslukt i sitt eget i denne perioden, at de glemmer andre folk. Det er jo idiotisk at disse jentene liksom skal ha egne treff for jentebabyene, når det likevel bare var en ekstra person som tilfeldigvis har en sønn.. Men har du ikke mulighet for å komme på kontroll alene? På den helsestasjonen jeg tilhører så er det gruppetimer, men hvis man har et spesielt ønske om det, kan man komme alene. Jeg skal treffe denne gruppa til uka for første gang og jeg er veldig spent. Jeg har nemlig en "stor" baby selv!
♥Bubble♥ Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Jeg hadde tatt det opp med helsesøster. Gruppene er jo der for at dere skal utveksle erfaringer og ha noen å snakke med om det å være mamma på godt og vondt. Synes det er rett og slett JÆVLIG gjort å starte en jentebabyklubb. Av og til sjkemmes jeg over å være kvinne, vi kan være så utrolig slemme med hverandre. Kjenner meg igjen når det kommer til ammingen, men hos meg tror jeg det mest ligger i hode mitt Jeg mistet melken min gradvis og til slutt ga jeg bare opp. Håper det ordner seg for deg
Gjest Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 ærlig talt, hvor gamle er disse mødrene? Noen barn er store, andre er små. Og om du gir grøt eller MME trenger ikke de bry seg med. uff, sånne ting provoserer meg. Gutten din vokser, godt er det! bedre å ha en robust god kar som spiser godt, enn å måtte slite med å få til måltidene med pupp hos et dysmaturt barn skal jeg si deg. Hadde det vært meg som hadde vært på den gruppe, skulle jeg sagt dem et par sannhetsord.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 Ikke moro å være i en slik barselgruppe nei:( Anbefaler deg å prøve åpen barnehage hvis dere har et slikt tilbud i kommunen din. Kanskje du kommer i kontakt med noen som ikke er så ufyselige der. Jeg har også en "stor" gutt som spiser godt og som begynte med grøt tidlig. Han er nå en av de største på barselgruppa. I morgen skal vi på kontroll for å se hvor "stor" han har blitt. Lykke til videre:)
Mayline Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 For en ekkel gruppe du har kommet i !!!!!!!!!!!!!! At gutten din får grøt når han er 5 mnd og får mme, er i tråd med retningslinjene fra helsedirektoratet. Kan begynne med mat fra 4 mnd. da.Høres ut som du gjør det helt riktig. Har stor gutt selv, og han er absolutt ikke tjukk selv om vekta er over gjennomsnittet. Du kan prøve å høre med helsesøster om det er andre grupper du kan bli med i.Lykke til ;-)
Romeren Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 Jeg ville også tatt det opp med helsesøster. Kanskje du rett og slett kan bytte gruppe?
LilleKnott Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 Så dårlig gjort! Har stor gutt selv, 5 mnd nå og er oppe i to måltider grøt om dagen og ammer. Du burde si ifra til helsesøster som har satt sammen gruppa. I vår gruppe er vi 7, og fra minste til største baby skiller det nå 3 kg! Så lenge din baby har det bra syntes jeg bare du skal kose deg med han. Lukke til fra meg også
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 Herregud noe så kjipt og barnslig! Jentebabyklubb? hvor har de det fra? Høres ut som gruppen trenger en førskolelærer til å ordne opp. Er ikke helsesøster der da? Hva sier hun? Om reaksjonen med veingen og maten mener jeg. Kos deg med gutten din og prøv å ikke bry deg om dem!!
Gjest Kira06 Skrevet 20. august 2010 #11 Skrevet 20. august 2010 Sier som flere andre her at du har vært utrolig uheldig. Det er jo helt sykt hvordan endel av oss jenter/damer oppfører seg, dette burde de lagt av seg når de var fjortiser! Minner ihvertfall meg om oppførsel som tilhører ungdomsskolen.... Hos oss har vi aldri hatt felles kontrollen, visste ikke at man hadde det jeg. Så hadde tatt en prat med hs, og fortalt hvordan du føler det. Herregud, vi har tusenvis av andre ting som gjør oss bekymret når vi får barn, så dette burde du ikke trengt å takle i tillegg. Blir SKIKKELIG sint når jeg leser innlegget ditt, at det går an å oppføre seg slik!!!! På vår barselgruppe er det også bare en gutt blant alle jentene, men det har da aldri vært snakk om å utelukke dem for det. I tillegg er det en av mødrene som har gitt mme, men det er det jo ingen som bryr seg opp. Helt enig når du sier at folk bør passe sine egne saker! Blir veldig lei meg på dine vegne, og håper det løser seg!
mommen Skrevet 20. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 20. august 2010 TUSEN TAKK alle sammen.. godt det ikkje bare er meg då...
abella Skrevet 20. august 2010 #13 Skrevet 20. august 2010 Mme barn anbefales å begynne med mat ved 4 mnd, det vet sikkert ikke de andre i barselgruppa di. Det er dessverre mange som dømmer andre bare fordi de selv lykkes med noe og er stolt av det (som amming). Du bør forresten være fornøyd med at gutten din er stor og spiser bra, da slipper du alle spisebekymringer som andre mødre har. I tillegg har han litt reserver å tære på hvis han skulle bli syk. Be om individuelle kontroller på helsestasjonen. Og finn deg for all del en annen barselgruppe, enten en annen via helsestasjonen, åpen barnehage, eller internett!
Tabitha Skrevet 20. august 2010 #14 Skrevet 20. august 2010 Min baby er den tyngste på barselgruppa, men HS sier at h*n ligger på gjennomsnittet for sin alder. Det vågde jeg ikke å si til de andre, for da ville det vært innlysende at deres babyer lå under gjennomsnittet.
Snuppa! Skrevet 20. august 2010 #15 Skrevet 20. august 2010 Høres ut som du har hatt maks uflaks med barselgruppa di, de høres utrolig barnslig ut. Jeg merker at jeg ikke har helt kjemi med noen i barselgruppa mi heller denne gangen, med forrige barn var det full klaff i gruppa.
b77h Skrevet 20. august 2010 #16 Skrevet 20. august 2010 uff, blir helt satt ut av at det er mulig å oppføre seg sånn...høres ikke ut som de er helt modne for å få barn selv. kan du ikke høre m helsesøster om det er andre grupper du kan bli m i? kanskje den som var rett før din gruppe? like greit å kutte kontakten med de der damene, for de høres ikke helt oppegående ut...
mamma og my Skrevet 21. august 2010 #17 Skrevet 21. august 2010 Noen småbarnsmødre blir veldig egosentrerte med en gang de får barn, altså... Håper det ikke går ut over humøret ditt at de oppfører seg slik. Snakk med helsesøster om dette, og be om å få individuelle kontroller eller en annen gruppe. Det er ikke meninga at en skal grue seg for kontrollene på helsestasjenen.
Snupi27 Skrevet 21. august 2010 #18 Skrevet 21. august 2010 jeg kjenner jeg blir lei meg på dine vegne..! barselgrupper skal jo være koselig å gå på å møtes for å veksle erfaringer osv.. jeg veit ikke om det er noe trøst men det er maaaange store babyer.. jeg har og en stor gutt =) han er snart 7 kg og 62 cm og han er ikke 3 mnd engang. vi har allerede snakket om på helsestasjonen at jeg må nok begynne med grøt når han er rundt 4 mnd.. han får masse mm nå så jeg regner med at han kommer til å kreve mer etterhvert når han er så stor.. så vi forbereder oss på grøt når han er ca 4 mnd.. =) de andre på barselgruppa di har ingenting med om dere har begynt med grøt før 6 mnd. det er ingen gyllen regel man MÅ følge når det gjelder det.. kjenner jeg blir irritert på sånne.. du har nok en kjempe god gutt akkurat som jeg har =) store og gode =) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå