Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Er det noe dere vil anbefale? Funker det? Må man måle og veie alt man spiser til enhver tid? Jeg er spekulerer fælt på om jeg skal melde meg inn, men vil gjerne høre om det er verdt det? Jeg skjønner jo at det ikke funker hvis jeg ikke følger opplegget, men funker det virkelig hvis man følger det slik det er ment?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Jeg synes ikke det var verdt det, og anbefaler det ikke med mindre det har blitt et bedre opplegg i løpet av de tre siste årene. Det kan godt være at det har blitt, jeg vet ikke:)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Jeg har vært medlem, og syntes det var greit. Gikk ned det antall kg som var målet mitt. Jeg veide ikke maten min, og gikk ned likevel. Mye ligger inne med hvor mye det veier (frukt, brødskive, pålegg...)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Jeg er medlem i gratisversjonen. Veier ikke så mye. Som regel vet jeg omtrent hva maten veier. Jeg trenger for eksempel ikke veie brødskiva hver dag. Den veier omtrent det samme både mandag og onsdag :-) For meg har det i hvertfal verdt verdt det. Jeg gikk ned 8 kg på 9 uker og har gått ned så 2 kilo til de siste 1 1/2 mnd. Det fungerer veldig bra og er motiverende.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Jeg er med i Grete Roede sin, den er gratis. Her ligger ikke vekt inne, så man må veie alt i starten. Etterhvert husker en jo hva ting veier. Jeg vet f.eks at to av de knekkebrødene jeg liker best veier 20g, at mengden leverpostei jeg tar på dem veier ca 25g osv. Ellers går det fort å veie ting. Bare ha vekten fremme. Man blir vant til å veie maten. For meg har dette vært ekstremt nyttig. Jeg har flere ganger etter siste fødsel forsøkt å spise det jeg mente var sunt, 5 måltider for dagen, ikke småspise osv, men gikk ikke ned likevel. Da trente jeg heller ikke noe særlig, så det har jo litt og si også så klart. Så begynte jeg å trene litt, men vekten rikket seg ikke likevel. SÅ begynte jeg å å veie maten og legge inn..og DA...da skjedde det noe. Joda, mye av det jeg spiste før var/er faktisk ganske sunt. Som havregryn med melk. Men det inneholdt jo også en ekstrem mengde kcal, og det var jeg ikke klar over. Mange middager trodde jeg var ganske sunne, f.eks pizza med grov bunn og mye grønnsaker på, men det viste seg også å være kcal bombe. I tillegg tenkte jeg at en liten bolle, en rad sjokolade, en is osv i ny og ne (fort noe hver dag) neppe kunne spille så stor rolle. det kunne det absolutt! Så etter en liten uke så jeg jo at jeg fort fikk i meg 2300-2700 kcal på en dag. Noe som jo forklarte hvorfor vekten ikke gikk ned selv om jeg trente litt. Nå har jeg lagt meg på et snitt på ca 1400 kcal pr dag, noen dager er det bare 1250-1300 kcal, andre dager (1 i uken) er jeg oppe i 1700 - 1800 kcal. Jeg er ikke fanatisk, jeg spiser en kakebit i bursdager, kan ta meg en liten is på en varm dag, men da tilpasser jeg det med det jeg spiser resten av dagen. En dag i uken tillater jeg meg å spise en kosemiddag, det er den dagen med mye kcal ;-) Å bruke vektklubben slik, til å få oversikt over hvor kcal jeg får i meg og hvor mye som går ut i trening, har vært til stor hjelp. Jeg har til nå gått ned 8 kg på 8 uker! Kjempefornøyd! :-) Er enda noen kilo igjen, så fortsetter i noen uker til. Jeg følger da altså ikke noe bestemt opplegg, jeg bare sørger for å holde kcal inntaket for en dag lavt nok, og trene i tillegg (husk også på at de forbrenner en del bare ved å være til og gjøre dagligdagse ting, jeg forbrenner ca 2000 kcal pr dag med min vekt og høyde utenom det jeg trener, kan være lurt å regne ut dette for deg selv.).
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Bortkastet for meg, ihvertfall. Man må skrive inn alt man spiser i løpet av dagen,- hver dag! Det gikk ikke. Husket nå aldri alt jeg hadde spist og hva alt veide. Måtte jo notert etterhvert, da, men det ble rett og slett ikke noe av. Hadde jeg vært singel og barnløs hadde jeg vel hatt tid til det... ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå