Gå til innhold

Har du opplevd paranormal aktivitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe,ja det måtte jo komme sånne svar.

Greit at man skal være skeptisk,det er faktisk jeg og!

Hadde vel ikke trodd på det selv, om noen hadde fortalt det til meg.Men det å komme med umodne svar,hjelper dessverre ikke på det du/dere sier ang. inteligens og det overnaturlige.

Dere har rett til å tro på det dere vil,men sitte å snakke negativt(gjemt bak anonym knappen)om de som har opplevd ting,blir bare umodent.

Når 5stykker i samme rom opplever at det banker HØYT i veggene,i taket og på døren-så hva skal man tro da?masse suggesjon?

At vi alle plutselig har har blitt psykotisk?At vi har dyr i veggene som har lært seg å banke høylytt?Hehe:)En eller annen gang kommer dere til å oppleve noe dere ikke kan forklare.

Jeg vet hva søvnp.er,og det kan ikke sammenlignes med det jeg opplevde.

Jeg har 3andre personer som kjente parfymelukten.At ikke du/dere tror på det,får bli deres sak:)

Ikke det at jeg føler at jeg må forklare meg for dere,men siden dere virker så"inteligent"så får jeg bare forklare det med skyggen,dette er ikke en vanlig skygge som du ser på veggen,den er er massiv..som en person som er duus..og istedenfor farger,så er denne personen helsvart(klær og det hele).

Fortsetter under...

Skrevet

Det hindrer meg ikke i å fortsette å le. Det blir bare mer og mer komisk i mine øyne.

Skrevet

Jo mer dere "forklarer" jo dummere høres dere ut.

Skrevet

Du høres dum ut, ja. Som sverger på at det finnes noe som pr. definisjon er "uforklarlig". Og som blir kraftig irritert hvis noen likevel prøver seg på en forklaring.

Skrevet

Også er det liksom så rart hvor mye mer detaljert alt blir, og hvordan det blir mer og mer voldsomt jo mer man må "overbevise og forklare". Hadde det ikke vært for evnen til rasjonell tenking hadde jeg sikkert opplevd mye "overnaturlig" jeg også :P

Skrevet

Ja, såklart. Vi er dumme. Hvor arrogant går det an å bli, når man tror det ikke finnes en eneste ting mellom himmel og jord som vitenskapen vår ikke klarer å forklare? Har dere sett på Colin Fry? Jeg kan fortelle at jeg var på kulturhuset i Bodø da han var der. Han hadde en beskjed til barnebarnet til ei jente at hun måtte begynne å leve igjen. Sønnen hennes på 3 mnd'er hadde det bra sammen med henne. En mann som hadde tatt selvmord hadde en beskjed til ei venninne; skriv på hjemmesiden dere har opprettet for meg at det skal tennes lys i glede for meg nå, jeg har det bra. Ikke i sorg over tapet av meg..

Mange, mange folk fikk beskjeder av de avdøde.

Søsteren min skulle ta bilde sammen med ham da hun fikk autograf. Hun har skadet ryggen sin for mange år siden og kan ikke jobbe. Denne skaden påvirker ikke gangen eller noe, likevel sier han; har du skadet ryggen din? Du må komme deg til kiropraktor, fysioterapeuten hjelper ikke. Og til min mor spurte han; did your daddy call you his sunshine? Ja, han kalte henne solskinnet sitt da han levde, for hun var bestandig blid og muntret han opp.

At dere ikke vil tro får være deres sak, dere er kanskje ikke klare for det. Kan hende dere ikke har opplevd noe paranormalt fordi de avdøde vet dere kommer til å bli alt for skremt. Kan til og med hende dere har opplevd, men har avfeid det som et ekorn, naboer osv.

Annonse

Skrevet

Skrev feil, mente;Han hadde en beskjed fra bestemoren til ei jente at hun måtte begynne å leve igjen. Sønnen hennes på 3 mnd'er hadde det bra sammen med henne.

Skrevet

Hahaha, ja der overbeviste du meg gitt. Har jo ikke vært vitne til hvordan slikt foregår bak kulissene :P

Kos deg med trua du.

Skrevet

Jeg mener ikke at absolutt uten videre lar seg forklare, ihvertfall ikke uten nærmere undersøkelser. I mange tilfeller er det snakk om mer eller mindre sannsynlige hypoteser og teorier. Men derfra og til å ha en nærmest religiøs tro på det "paranormale" er et veldig langt skritt. Da har man straks et dogme om at mye ikke lar seg forklare, og motsetter seg aktivt forsøk på forklaringer. Snakk om å havne i grøfta!

Skrevet

Ja, hvordan fungerer det i kulissene da? Kan du forklare hvordan i alle dager han visste at bestefaren min brukte å kalle mamma for solskinn før han døde? Hvilke "kulisser" kan finne ut noe slikt?

Skrevet

Akkurat denne sjønner jeg, dette kan barn vokse av seg, eller så blir det.

det sies at de fleste barn kan se de på den andre siden, eller huske sitt tidligere liv, nemlig fordi det ikke er lenge siden de var på den siden selv.

Skrevet

Jeg var med på noe lignende for en tid tilbake! Trodde vi skulle være med på "åndeutdrivning" fra det aktuelle huset, og ble med for underholdningens skyld. Vet rett og slett ikke hva jeg skal tro, og tenkte at det ikke skader å prøve.

Vi var ca 15 mennesker der. Damen som var innkalt kjente ingen av oss. Hun ønsket ikke vite noe om oss heller. Kom fra et annet sted i landet. Hun brukte kvelden på å trekke fram en avdød til hver og en av oss, til min store overraskelse. Var ikke dette jeg hadde forventet.... Har aldri hatt mer gåsehud i hele mitt liv! Når en dame står ved siden av en 30-åring, og forteller at jeg har moren din her. Hun forteller at "bla bla bla"... Alt hun sa stemte. Måten hun ordla seg på var på samme måten som moren til vedkommende hadde gjort i sin tid. Ikke minst det faktum at det ikke er alt for vanlig at 30-åringer har mistet sin mor.... Alt denne damen sa, alt hun trakk fram osv var alt for spesifikt til at det kunne være humbug! Var helt sinnsykt! Ikke alle som var der hadde sett "spøkelser", men damen visste hvem av de avdøde som viste seg for hvem, og på hvilke måter. Det være seg ved banking, lukt, å vise seg osv...

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal tro. MEN etter dette MÅ jeg bare tro!!! Det hele skaper kaos i hjernen min, fordi det er jo ikke mulig, men opplevelsen var i høyeste grad virkelig. Skjønner at de som ikke har opplevd det selv forklarer det med både det ene og det andre, men de som har opplevd slike hendelser vil nok kjenne seg igjen!

Skrevet

Det er snakk om profesjonelle svindlere. Grunnen til at man ikke kan forklare hvordan de vet slike ting, er at de ikke ønsker at dere skal vite hvordan. De har sine metoder og vet hva de gjør. Informasjonssanking kan gjøres på mange måter. Dessuten ville man bli overrasket over i hvor stor grad man kan "treffe" og føle seg fram med informasjon som kan gjelde hvem som helst. Og det er nettopp meningen at du skal sitte igjen med følelsen av at "dette umulig kunne være svindel fordi ditten og datten".

Annonse

Skrevet

15:35;BLABLABLABLABLABLABLAAAAAA

Skrevet

And my point is prooven...haha.

Skrevet

15:38: Det er vel akkurat pga. slike holdninger at visse ting kalles "uforklarlige" av noen. Nettopp fordi man nekter å høre på forklaringen.

Skrevet

Hei! :-)

Hos oss har det hendt flere ting!

Hunden vi hadde "så" og var redd noe vi ikke så, det hendte ganske ofte, og han ble skikkelig engstelig, la seg ned og knurret og skalv!

Vi har hatt leker so har startet og gått av seg selv på uforklarlig vis!

Jeg har hørt noe "nyse" bak meg når jeg har vært alene inne!

Jeg har blitt klappet vennlig og trøstende på kinnet når jeg har vært lei meg!

Dattera vår har sett ei gammel dame som har sittet ved sengen hennes flere ganger, hun har også våknet av at det var blitt "dratt" i madrassen hennes, etter det så tørr hun ikke ligge på det rommet lenger!

Vi har også et annet soverom som ingen av barna klarer å sove på, fra dei var under 1 år har dei blitt uroa på soverommet, og dei har sett "sure" ansikt....

Vi har opplevd at lyden på dataen har blitt skrudd opp på full guffe mens vi har stått/sittet og sett på men ingen var borti dataen..... og bøker som har ramlet ut av ei hylle....

Har vært i kontakt med 2 forskjellige som sier at det går igjen ei dame og ei jente hos oss....

Jeg er ikke redd, men barna har vært redde, særlig når man står og ser på at lyden på dataen skrur seg på av seg selv.....

Vi fikk også anbefalt å legge kronestykker i alle hjørner på rommene det har hjulpet endel!

Skrevet

Forklar denne for meg:

Jeg var alene hjemme. Gikk og la meg. Ved siden av soverommet mitt var kjellerstua, og der sto en diger, gammel 70-talls seksjon. Inni ene skapet i denne seksjonen, lå det en stor bunke med div. papirer. Jeg la meg, skapdørene var igjen. Når jeg sto opp var denne skapdøren åpen, og ALLE papirene fra det skapet, lå utover hele kjellerstua. Ingen vinduer åpne, ingen dører åpne. Ytterdør var låst og så alle andre mulige innganger. Ingen andre enn meg hjemme.

Jeg har aldri gått i søvne i løpet av mitt liv, så det er neppe en logisk forklaring.

Skrevet

Ja, kronestykker i alle hjørnene gjorde nok susen *knis*.

Og ang. "forklar denne for meg", så har jeg sagt at alt kan forklares på en rasjonell måte, ikke at jeg sitter med alle forklaringene når jeg ikke en gang har vært der. Det ville jo nesten ha vært....ja utrolig og nesten...overnaturlig.

Skrevet

16:02

Personlig så syns jeg det er trist at idagens samfunn,kan vi ennå finne folk som lukker øyner og ører igjen for alt som ikke er rett foran nesa deres.

Det er nesten skremmendes hvor uopplyste folk her inne faktisk er!

Jeg skjønner godt at folk blir oppgitt!Bare fordi dere ikke tror på det,så betyr det ikke at det ikke finnes..skjønner? Skal vi slutte å tro på noe som vi vet finnes bare fordi dere"wannabe-know-it-all"fjolsa her inne ikke tror på det?

Er sikker på at de følte seg passe rævakjørt da de fant ut at jorda var rund og!

Skrevet

Forklar denne for meg-dama her.

Du har fått alle opplysninger. Jeg bare spør deg enkelt: Hvordan kan ark ende fra bunke til kaos i et helt rom...når ingen eller ingenting du kan se har rørt dem?

Du gjør jo ikke noe annet enn det du påstår vi som tror, gjør? Prøver på patetisk vis å forklare ting du ikke kan forklare med at du kan ikke forklare det for du var ikke der? Du vasser jo enda mere rundt i grøten enn noen andre her på denne tråden. :)

Og du finnes, altså det jeg da tror på her, er det samme som ditt syn. Det at du sitter å ler av mennesker som forteller om, for noen, opprørende hendelser, beviser bare enda mer hvor patetisk du er som tror du er bedre enn oss fordi du er sneversynt.

Ha en god kveld! Skal sende mannen som går igjen her og min avdøde farmor til deg i kveld, så kanksje du tisser deg ut i ren skammelse over hva du har prøvd å prakke på folk her inne.

Tuddelu! :)

Skrevet

Det der var omtrent like truende for meg som når en kristen sier at jeg kommer til helvete for å ikke tro. Uansett hva du sier får det meg bare til å le mer og mer, så jeg tror kanskje vi bare skal stoppe her.

Skrevet

Minner dere bitchete bedrevitende kjerringer her inne om at HI spør etter folk som HAR opplevd dette... Hun spør ikke etter alle andres meninger...

Skrevet

enig!!! hi spør om noen HAR opplevd dette ikke fullt av meninger!

men ja jeg opplever dette ofte.... heh

vil ikke fortelle for mye da kan dere som er nervøse for slike ting bli redde og det ønsker jeg ikke. ei heller at evt barn leser her inne.

men jeg kan si såpass at det vi som opplever slike ting er REELT. det er ikke hallusinasjoner men en "kamp mellom det gode og det onde" i åndeverdenen... gjenferd engler og demoner osv.... og det er ikke til å spøke med !

jeg har opplevd for mye til å si dette er tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...