Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Er 30+4 i dag og kan ikke akkurat si at jeg har ei turbo jente i magen i hvertfall. Hun er veldig rolig av seg. Kjenner at det er liv, men ikke sånn super masse med masse dunking.. Hun ligger langt ned og i hodeleie. Har det noe å si angående hvor aktive/rolige disse er??? Jeg fikk beskjed på den ordinære UL at jeg har morkaka foran. Men det skal vel ikke ha noe å si nå som jeg har kommet så langt på vei.
ev@drian Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Jeg vet egentlig ikke, for jeg har morkaka bak og en veldig aktiv gutt - men jeg trodde det var slik at hvis morkaka er foran, så er det vanlig å kjenne mindre. Også er jo alle barn forskjellige, og det er vel mer en endring i mengde liv som er "skummelt". Men hvis du er nervøs pga dette, vil det nok være lurt å ta en prat med jordmor (eller hvem det nå du er på kontroll hos), kanskje du blir beroliget
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 19. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2010 Jeg var på kontroll hos jordmor i går. Hjertelyden til babyen var helt fin. Så jeg regner med at alt er bra. Kjenner liv hver dag, men det er ikke mye syntes jeg. Kanskje jeg har ei veldig sovende jente i magen...
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Jenta i magen min er også ganske rolig av seg. Hun sparket mer fra uke 22-27, også ble det veldig stille i tre-fire dager, kjente nesten ikke liv, og måtte inn til jordmor for å være sikker på at alt var bar (og det var det). Nå kjenner jeg litt liv hver dag, men ingen harde spark, mer romling og tomling når hun snur seg rundt ellernoe.. Bra det er flere av oss Gravid30, for føler alle klager over hvor slitsomt det er med babyen som sparker i ribbeina+++ Ikke noe problem for min del, jeg nyter hver eneste bevegelse jeg:)
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 Jeg har forresten termin dagen før deg så jeg:) Koselig med noen som er så tett opptil meg:)
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 Han her er også veldig rolig. Spurte ei venninne om hvordan hennes baby var, og hun sa det nesten ble litt slitsomt med alle sparkene. Men sånn har ikke jeg det. Hender jeg må "mase" på han og dytte litt for å kjenne liv. Og noen dager hender det han er skikkelig turbo, og romsterer frem og tilbake med rumpa si. Alt er vel normalt tenker jeg, ingen babyer er like =)
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 20. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2010 Det var godt å lese at vi er noen flere med rolig baby i magen. Jeg også hører om så mange som kjenner så mye spark og at det gjør vondt. Det gjør heller ikke vondt hos meg heller. Men nyter det veldig. Ja alle barn i magen er forskjellig. Jeg måtte også inn for en sjekk for ca 3 uker siden, for jeg kjente så lite liv, men alt var jo i orden her også.
laroos Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 Jeg har en mye livligere krabat i magen denne gangen. Sist var det rolig og fredelig, en del romstrering og spark, men ikke i nærheten av det som foregår nå. Har til og med blitt holdt våken om natta av 'bråket' denne gangen, og blæra mi er konstant utsatt for angrep.. Ribbeina begynner også å merke det! Så er jo spent på hvor mye futt det er i han som kommer ut nå i forhold til broren, som også var en meget rolig og bedagelig anlagt baby...
Cat&Gullungene Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 Jeg er 34 fullgåtte uker nå, og har det akkurat som deg. Jeg kjenner liv flere ganger hver dag, men det er stort sett bare bevegelser og romstering. De vonde sparkene i ribbeina har jeg aldri kjent (det gjorde jeg ikke forrige gang med vesla heller), og det går ofte langt tid (dager) mellom hver gang jeg svetter til av et lite sperk f.eks mot blæra. Jeg er ikke bekymret for dette, for dette er aktivitetsmønsteret han alltid har hatt. Det viktigste er at det ikke forandres veldig. Men noen dager er mer aktive enn andre, og det hender innimellom at han sover så mye at jeg går og venter på et lite spark, eller prøver å dytte til ham ;-) Forrige gang sa jeg at jeg sikkert kom til å få en rolig baby, og det fikk jeg!!!! ;-) Håper det stemmer denne gangen også ;-)
heltutrolig #Overtid# Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 eg har og ei ganske rolig jente...men ho ligger så høyt at alle bevegelser presser opp mot ribbebeina...ho beveger seg mest bare frem og tilbake..og strekker litt på seg.. men pga av at ho ligger så høyt kan det av og til gjøre vondt..er 35 uker i dag.. å håper ho synker ned i bekkenet snart sånn at det blir litt lettere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå