Askepott 3 barnsmor Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Syntes det er ofte å amme og lurer på om det er normalt eller om det burde gå 3 timer i mellom nå når hun er blitt større?
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Jeg ammer hver 2.time på dagtid, noen ganger kan det gå kun 1,5 time. Tenker innimellom at jeg burde prøve å drøye det slik at hun kanskje spiser mer til hvert måltid, men har ikke gjort noe forsøk på det enda. Men hun sover veldig lenge på natta da, kan sove 10-11 timer i strekk uten mat!!! Så hun trenger jo å ta det igjen på dagtid. Ammer du så ofte på natta også?..
lillepersille80 Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Gutten min er 12 uker i morgen og vil også ha mat hver 2.time, det hender at det bare går 1,5 mellom hvert måltid også. Han har en til to lengre søvnperioder på dagen/natta på 3-4 timer, men ellers er det regelmessig med totimersintervaller. Tror det er ganske vanlig;dog slitsomt =)
Askepott 3 barnsmor Skrevet 19. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2010 Den siste mnd har hun sovet 10-12 timer på natta så det er vel kanskje derfor hun trenger mer om dagen.Nå de siste 3-4dagene har hun vært mer urolig på natta men spiser fortsatt like ofte.
las chicas Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 jeg ammet ca annenhver time helt til jenta mi var rundt 4-5 mnd.
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 Jeg ammet annenhver time hele døgnet sånn ca helt til vi begynte med grøt, da ble det litt sjeldnere på natta. Jeg tenkte også at "snart må det da bli 3 timer mellom hver amming" men jeg vet egentlig ikke hvor det kommer fra? Noen babyer er vel bare litt småspiste.Begynte med grøt da han var 4 måneder og trappet ganske raskt opp antall måltider. Nå er han 8 måneder og jeg ammer fremdeles 6-7 ganger i døgnet pluss at han får 4 måltider mat.
b77h Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 ja, her har jeg også ammet ca m 2mnd mellomrom fra jenta var 2 - 6mnd. Selv nå når hun får litt grøt så holder hun ofte det "skjemaet". Ventet også på at det skulle gå lenger tid mellom, men det har det nå ikke gjort.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Snuppa her på snart 8uker har jeg ammet alt fra 30min til 1-2timer.. Hu elsker og henge i puppa.. Siden hu ikke tar smokk så bruker hu meg som smokk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå