Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen syns kanskje dette er litt drøyt å ta opp her, men jeg er temmelig fortvilet her :/

Er nå 17 uker på vei, og det synes såvidt at jeg er gravid. DET er greit. Men siden vi fikk vite at jeg var gravid, har vi hatt samleie 1 gang. (fant dette ut i uke 5) Samboer er av den oppfatning at han kommer til å skade barnet hvis vi har samleie...! Jeg prøver å få han til å lese på nettet eller snakke med noen, men han har bestemt seg. Ikke noe sex før barnet er kommet! Hva skal jeg gjøre?? Han er ikke av den typen som er veldig kosete av seg heller, så det blir ikke mye kosen på meg for tiden. For å være helt ærlig, føler jeg meg bare mer og mer alene.. Sånn skal det jo ikke være når vi er på vei til å bli en liten familie :( Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, jeg.. Noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142218740-sambo-vil-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo trøste dere med at her er det motsatte veien...jeg orker ikke tanken omtrent :/ Blir rett og slett ubekvem ved tanken og er for sliten. Så vi har hatt oss kun en eneste gang i ca uke 17-18, og nå er jeg snart 25 uker på vei...ja ja---Håper lysten kommer tilbake en gang.

Mor til 2 snart 3: Sånn var det med meg også :/ Før pleide han å komme inn og dusje sammen med meg også, bare for å dusje, men nå gjør han ikke det engang. Venter til jeg er ferdig, så går han selv. Blir ufattelig frustrert, for det er ikke mye jeg "ber" om..! Han må jo ha behov han også?? Og jeg er ikke den som er mest opptatt av sex altså! Men syns jo det blir ille, når vi har vært sammen i 10 mnd, og ikke har hatt samleie på fire av de ti mnd :( Hadde skjønt det om vi hadde vært samboere i 10 år, og dette ble vårt 5 barn eller noe. Men det er tross alt vårt første, og vi skal jo glede oss over det! Og er man glade i hverandre, gir man jo hverandre oppmerksomhet og kjærlighet?

Hva om du tar det opp med samboeren din da, om hvordan du føler det?

Mest sannsynlig skjønner han nok ikke hvordan du opplever det. Vi jenter er jo liksom ikke vant til å bli avvist og jeg tror vi opplever dette veldig mye mer enn gutta legger i det:-).

Er rimelig sikker på at han ikke vil pga at han syns det er ekkelt eller ubekvem pga babyen, ikke på grunn av deg eller at du ikke er tiltrekkende lenger.

Kan du ikke be han om en massasje av korsryggen eller beina dine eller be han om å kile deg på ryggen e.l. da?

Snakk med han i alle fall, så slipper du gå å gruble over det. Er mye lite sex ute og går i forhold mens man er gravid, enten det er han eller henne som ikke fikser, så det er ikke noe uvanlig.

Lykke til.

Annonse

Ta han med deg til jm, og prat med henne. Er ikke noe flaut, hun er nok klar over at dette er et problem for mangen.

Dere trenger jo ikke alltd ha samleie, er jo andre måter å kose på.

Sexen er litt varierende her også for tiden. Men, vi er flnke til å klemme, kysse osv. løpet av dagen.

Vet sambo synes det er litt "merkelig" med sex helt på slutten, og kan forsåvidt skjønne det:-) Men, det er kke fordi han er redd for å skade babyen. Den ligger jo trygt:-)

Sånn var sambo forrige svangerskap, men ikke i dette :) Han sa han følte at det var ekkelt når han tenkte på at det var en inni der som måtte "være med". Selv om han visste at det skulle gå bra. I begynnelsen sa han at han var redd for å skade barnet, men innrømmet til slutt at det var ekkelt.

Jeg ville sagt jeg følte meg ensom, slik at jeg i alle fall hadde behov for kosen om ikke jeg fikk hele pakka, om jeg var deg. I alle fall komme fram til en ordning som kan ta vare på dere begge.

Lykke til!

Ojoj... her er det stikk motsatt!! Sambo vil ha sex men jeg orker bare ikke tanken.. Vi har en STOR seng så jeg ligger liksom innpakka i min egen dyne når jeg føler at "IKKE TA PÅ MEG!!!!".. hehe.. Mens andre ganger kan vi ligge inntil hverandre, men uten sex'en..

Han begynner faktisk å bli litt fortvila, så jeg må nok prøve å være litt amorøs..hehe... Det er jo deilig med sex når vi først er i gang, og ikke minst etterpå når vi ligger der og bare slapper av..

hehe...litt av et tema, dettan:)

Hva med å bestille time hos helsesøster eller jordmor og få tatt en samtale med henne hvor han også får høre at det er helt og holdent ufarlig for babyen. Dessuten, den som får ubehag når og hvis det skjer er jo du :P Ikke babyen.

Og kanskje få han til å inse også at det er nå før fødsel dere har mulighet for etter fødsel er rekonvalenstid hvertfall 6 uker, deretter er det individuelt hvor lang tid man bruker før det er en nytelse igjen. Selv hadde vi nesten ikke sex i det hele tatt de første 6mnd etter fødsel for det var så utrolig ubehagelig... Og om man så velger å ikke ha sex er det hvertfall viktig med fysisk kontakt, sitte i armkroken til hverandre osv for å vise at man er glade i hverandre :) SPESIELT når vi er gravide, hormonelle og til dels nærtagende på det meste. Han må bare ta sin del av kaka han og :P

Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...