Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Skriver jeg bare søknad og cv? Så tar de det andre på en evt. samtale?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Skriv i søknad at evt. attester o.l kan bli tilsendt på forespørsel eller tas med på intervju.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Du fører referansene på cv og sender den + søknad. Og vil de se attester og vitnemål så tar du dem med på intervju (om det ikke står spesifisert i annonsen at dette skal ettersendes)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Okey! Nei det står bare at de ønsker helst søknad elektronisk. Men da bare skriver jeg søknad og cv som vanlig da, fører jo opp referanser der. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 En ting til om dere vet ) Jeg er i jobb nå, har 1 mnd. oppsigelse. Ønsker ikke fortsette der. Men skal jeg skrive noen plass at jeg er i jobb pr. i dag, og at jeg har 1 mnd. oppsigelse?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 Du kan vel legge ved CV og vitnemål / attester som vedlegg.. Er du ikke superintressant for arbeidsgiver gidder de ikke å be om disse i ettertid, men kanskje du har et vitnemål eller en attest som kan vekke litt interesse i første runde. Send de absolutt med!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #7 Skrevet 19. august 2010 Du kan godt skrive at du er i jobb og hvilken jobb du har (arbeidsoppgaver etc.) om det er relevant. Oppsigelsestid kan du nevne på slutten av søknaden "Vil kunne tiltre i en eventuell ny stilling etter 1mnd. fra den 1." feks. 21:56
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #8 Skrevet 19. august 2010 Nei, når der ikke ber om det så sender man heller ikke med det. Grunnen til at de ikke ber om det er for at de forholder seg til cv og ikke ønsker at folk skal sende med "rubbel og bit" (de blir ikke lest for det tar alt for mye tid når man har mange søkere og skaper kun irritasjon). Så gjør som "oppgaven" sier og send kun det de etterspør. Folk som ikke klarer å lese og utføre det som er gitt beskjed om er ofte uinteressante
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #10 Skrevet 19. august 2010 Aha.. Trodde referanser og vitnemål var superviktig jeg. Men de spør kanskje om det seinere om det er intressant. Bare vant med at søknad, cv og vitnemål/referanser hører sammen. Men da er det jo bare til å sende en mail da )
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #11 Skrevet 19. august 2010 Ofte er det flere steg i den elektroniske søknadsprosessen, og da er gjerne ett steg at man laster opp attester og vitnemål. Isåfall spørres det spesifikt om dette. Hvis du kommer helt til slutten av søknadsrutinen uten å bli bedt om å laste opp noe, ønsker de det vel ikke i første omgang. Men det er lurt å ha med på intervjuet, slik at du kan ta det frem om de spør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå