Gå til innhold

Er så klønete. Irritert på meg selv

Anbefalte innlegg

Var å hentet Menopur, Orgalutran og Pregnyl til neste forsøk. Starter på medisiner neste uke, og skal ha uttak i beg av uke 36 (hvis alt går etter planen).

Kom hjem og satte posen med medisiner i nattbordskapet. I kveld, litt over et døgn etter kom jeg på at jeg hadde glemt å ta Pregnylen ut av posen. Den skal jo oppbevares i kjøleskap. Er så irritert på meg selv. Så typisk meg.

Noen som har gjort noe lignende og sjekket om det har noen betydning? Har søkt litt og leser noe om at hvor lenge det er til man skal sette den har noe å si på oppbevaring (noe med 28 dager).

Får vel ringe klinikken eller apoteket i morgen å høre.....

Fortsetter under...

Hva står det på pakningsvedlegget ift oppbevaring, da? Jeg brukte Pregnyl på 1. forsøk, og tror ikke jeg oppbevarte den i kjøleskap. Gikk nok kanskje etpar uker fra jeg hentet den til jeg tok den.

Har brukt Ovitrelle nå, og den skal også oppbevares i kjøleskap. Den kan imidlertid oppbevares i romtemp i 30 dager, tror jeg. Hvis den har vært oppbevart i romtemp, må den ikke legges i kjøleskap etterpå. Den tiden det tar å få den fra apoteket og hjem, kan jo ikke regnes med (sånn MÅ det jo bare være).

Vet ikke om det som gjelder for Ovitrellen også gjelder for Pregnylen.

Lykke til. Det ordner seg nok;-) Fort gjort å gjøre noen glipper når man skal administrere alle medisinene. Litt dumt at apoteket ikke informerte deg om det, da.

jeg hadde klart og ta min ut av kjøleskapet, og oppdaget det dagen etter, la den da inn igjen. Men satte sprøyta som vanlig og hentet ut 16 egg i går, og 8 ble befruktet:) så tror nok det går greit.

tror du kan ha den 30 dager i romtempratur.

Da har jeg snakket med Porsgrunn, og det gikk visst veldig greit. Romtemp i en måned kunne den stå. HUn mente at resten av med burde stå kaldt også hun da, men det var ikke nødvendig når jeg skulle starte på dem til uken.

Jeg var og er jo helt klar over at Pregnylen skal stå kaldt, gikk bare rett og slett i glemmeboken da jeg kom hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...