Gå til innhold

kjennes ut som hode presses ut, noen andre?????????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

er gravid i uke 36+1 . har hatt en del press nedentil. fikk vite at foster lå langt ned i bekken for 1 uke siden. får sånn tak nedentil . kjennes ut som han prøver og presse hode ut. kjempe vondt. må sette meg eller bøye meg sammen når det skjer. folk glana på butikken i dag. noen andre som har opplevd. jeg er 2 gangs fødende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det akkurat likedan, det presseses nedover som noe tungt vil ut er selv 32+2 på vei så litt tildlig for meg, men jordmor sa at det var normalt hvis den har lagt seg til rette;) må bare passe litt på hvilket smerter du får.

men det er oppriktig plagsomt og ubehagelig

Skrevet

Det er helt normalt når barnet ligger langt ned. Kjente dette masse i de forrige svangerskapa etter uke 32.. nærmere slutten følte det nærmesst som om jeg måtte knipe igjen beina for at ungen ikke skal dette ut. ( det skjer sef ikke) ubehagelig, men det var ikke spes vondt.

Skrevet

Åh, jeg er i uke 34 og føler Akkurat det samme! Føler at babyen bare vil ut og ligger og presser på alt som er inni der, men langt nede. Det hender jeg går rundt og "bærer" på magen slik at den ikke blir så tung og at babyen ikke får så mye vekt nedover.. hehe;) Og jeg har også følelsen av at babyen skal falle ut hele tiden, så går jo nesten og kniper igjen.. Blir veldig støl av det.

Skrevet

Jepp, har akkurat det samme og er i uke 30. Kan til og med våkne på natta av at det presser og har et par ganger trodd at fødselen var i gang.

Er 2. gangs jeg også, og har ekstra oppfølging denne gangen. Har fått sjekket livmorhalsen når jeg er til kontroll, men den er som den skal være i uke 30 og ingenting tyder på at fødselen er rundt hjørnet foreløpig. (og heldigvis...)

Kan ikke huske at det var slik første gangen, så kanskje det er helt normalt når man har født tidligere. Bekkenet er vel litt videre, så ungen får sikkert presset seg litt lenger ned enn førstemann.

Skrevet

Jeg er bare 28 uker på vei og kjenner nedpress allerede, har gjort det en stund faktisk. Dette er nr 2 da.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...