Nynte Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Har skrevet før her at i det siste har lillemann begynt å drikke over en liter mme i døgnet. Får mat 3. hver time på dagen med siste måltid ca 19:00, og legges 1930. Sovner stort sett med engang og får et nattemåltid før det er morran kl 07:00. Men de to siste dagene har noe skjedd... Spiser godt på morran, men mengden avtar litt utpå dagen, drikker ikke opp hele flaska lenger. Men måltidet kl 16:00 og 19:00 har endret seg. Spiser ikke så mye kl 16:00, men det er greit for da har jeg tenkt at da spiser han vel masse kl 19:00 før leggetid. Sover en liten dupp fra 1730 til 1800, så leker og koser vi litt rolig frem til 1900 hvor jeg merker han begynner å bli trøtt, sulten og sutrete. Men da han blir tilbydt flaska, hylskriker han som aldri før og nekter å spise. Har klart å få i han rundt 70 ml (har pleid å spise 200 ml), men da er det stopp. Så har jeg bare lagt han og han har sovnet tvert.. Noen som har opplevd lignende? Er han overtrøtt og da så trøtt at han ikke klarer å spise engang selv om han er sulten? Eller er han rett og slett ikke sulten og vil bare legge seg? Synes det er så rart siden han for bare noen dager siden spiste 200 ml uten problemer til så og si alle måltidene på dagen.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Litt av det samme har skjedd her, men hun får mm. Vil nesten ikke spise før jeg legger henne, vifter og kaver febrilsk med armer og bein, slipper puppen hele tida og griner. Til slutt sovner hun istedet. Samtidig har hun begynt å sove 10-11 timer i strekk om natta uten mat, selv om hun spiser lite før jeg legger henne... Sånn har det vært den siste uka cirka. Ellers spiser hun annenhver time på dagtid, og får tydeligvis i seg nok for hun veier 6900 g. Hun ble 3 mnd på søndag 15.8. Ellers så har jeg erfaring fra sønnen min på 3 år, som jeg følte forandret rutiner så fort vi hadde blitt vant til en rutine. Så jeg tolker det som 3 mnd er altfor tidlig til å stusse over at noe kan være "galt" når de endrer rutiner. De får vel i seg mer enn nok i løpet av dagen, babyer pleier jo å si ifra hvis de trenger mer mat:)
abella Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Gutten min har vært sånn siden han var ca 2 måneder. Han liker rett og slett ikke å spise når han er trøtt. Vi har gitt siste kveldsflaske 1 time før sengetid. Nå er han snart 9 måneder og han er sånn fortsatt! Får mye melk om morningen, men på ettermiddagen og kvelden er det kun mat som gjelder og den må spises en god stund før leggetid.
Nynte Skrevet 20. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2010 Ja, jeg kan vel ikke forvente at rutinene er satt når han bare er 3 mnd. Ting forandrer seg hele tiden med disse små.. Han var ganske urolig i natt. Han fikk mat to ganger i natt (pleier maks å be om en gang), men virket som han kunne tenkt seg mer, så da fikk han nok ikke nok mat i går på dagen. Hvis dette fortsetter, så tror jeg vi skal prøve å gi han mat litt tidligere, men vanskelig å få inn 5 måltider om dagen da, kanskje vi skal heller prøve å gi 4 måltider om dagen og se om det holder.. Da blir det mat ca 4. hver time... Vi får se ann noen dager til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå