Gå til innhold

Noen som kjenner til noe bra ulltøy, utover janus og nøstebarn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen av de på cubus er gode, de tynne de hadde ble fort ødlakte, de tykke de har nå er gode og solide.

De har både ren 100% ull. og så har de ei type som er 100% ull på utsiden, og et tynt lag 100% på innsiden.

Begge deler skal være kløfrie merinoull,

Annonse

Ull fra Reflex er helt knall synes jeg. Har hatt i bøtter og spann av dette de 3 siste årene og det holder seg godt vask etter vask etter vask og det klør ikke. Dessuten er det relativt rimelig også.

Devlod i activ serien er helt super. Får det hvertfall i g-sport butikkene her i Bergen. Finnes ned i str 58 i body, genser og longs. Rosa eller blått. Klør ikke, og et tynt pustende stoff på innersiden så barnet ikke blir våt av svette og ikke klør. Jeg er godt fornøyd både til meg selv i den serien og til barnet. :)

Jeg ville brukt joha.

Der kan du velge om du vill ha 100% ull eller blanding.

Jobba i reflex butikk i 5år å har VELDIG god erfaring med det.

Det tåler mye, krymper lite å er sinsykt sliteserkt.

(Er mange barn som reagerer på reint ull, å kan med handa på hjertet si at INGEN som jeg har pratet med har reagert på det).

Det er litt dyrere enn andre merker, men du får virkelig det du betaler for :)

Annonse

Ulltøy finner du overalt i kjedebutikkene. Men, eg veit av erfaring at HM ikkje er noko god kvalitet på. Sparkjøp sine er gode syns eg. Og er av den billigaste sorten som ligg under 100 kr pr del.

Janus sine er dei av best kvalitet etter mi meining. Men, dei må vaskast på ullprogram med Milo, ellers heldt dei ikkje noko særleg lenge.

Det enfargede ulltøyet på sparkjøp er bra. Holder seg fint i vask. og er billig! Det stripete derimot blir tykt og ekkelt, og rart i fasongen i vask.

Ellers liker jeg både janus, devold (usikker på om det er til de helt små) og joha.

Nr2erpåveg: Både Joha og Peanuts har klær i 100% ull i tillegg til kolleksjonene i ull/bomullsblanding.

Ellers signerer jeg den som skrev at H&Ms ulltøy ikke er noe særlig - det fikk bittesmå hull etter veldig kort tid, det har jeg ikke opplevd med noen andre merker (og jeg har prøvd de fleste).

Jeg har virkelig falt for Cubus sitt. Som noen her oppe skriver, kan man få det helt kløfritt pga bomull på innsida og ull på utsida, eller man kan velge myk, deilig merinoull som også virker som om den ikke klør. Har brukt det gjennom hele vinteren til lillegutt, og det er akkurat like fint etter maaaange vask :) Har både bodyer, pysjer, stilongs, strømpebukser og gensere med og uten høy hals. Liker best de dobbeltsidige, de holder seg også best i vaks.

Har prøvd H&M sitt, syntes det ble litt slappt og rart etter vask, men det så ut til å varme godt. Har også prøvd JOHA sitt. Noe av det var veldig grovt slik at lillegutt rett og slett ikke ville ha det på fordi det klødde masse, mens noe var mykt og deilig. Joha har også denne kombinasjonen med bomull på innsida og ull på utsida, synes det er en bra oppfinnelse :)

Jeg har prøvd forskjellige ulltøy til gutta mine, men må si det er DEVOLD sine som er det beste. Både på kvalitet i forhold til farge, slitasje og varme. Gutt nr2 har arvet fra storebror, og de er nesten like fine. Så kommer de i mange tøffe farger. Dette gjelder både de tynnere og de tykkere ullsettene som de har. Jeg og mannen min bruker også devold. Anbefales virkelig. Og vask med milo, da holder de seg lenge ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...