*Nøtta* Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Er det noen her inne som har fått målt om bekkenet er for smalt for en vanlig fødsel? Hvordan ble det gjort?
Flea Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Ja, jeg har barn i seteleie og hun har festet seg så de får ikke til å snu henne. Var på røntgen i går og tok bilder av bekkenet for å sjekke om det er stort nok for setefødsel. (Hodet kommer ut i en vinkel som gjør det mye større og armene kan ligge oppover). Får sikkert svar etterhvert. Ifølge svigerinna mi som er lege har de absolutt fleste nordiske kvinner stort nok bekken, så hun mente den målinga bare var tull... Ikke vet jeg.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 jeg var kjempe liten da jeg fødte min nr 1...brukte rundt 25tommer i bukser...gikk helt helt fint
*Nøtta* Skrevet 20. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2010 Tenkte litt på hvor "farlig" de kan være de røngtenstrålene jeg? Har fått tilbud om å måle bekkenet,men er så usikker på om jeg tør.. :/ Hvor smal eller bred man er over hoftene har ikke noe å si for om bekkenet er for smalt eller ei.. Min mor,som har brede hofter(tilsynelatende perfekt for barnefødsel ) har måttet tatt 4 keisersnitt.
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Vi var på fødselskurs igår og da sa de at hvorvidt man har for smalt bekken finner de ikke ut før man er i fødsel. De ser helst at alle forsøker å føde "normalt", men dersom de merker at bekkenet er for smalt tar de keisersnitt uten at det er noe dramatisk eller uvanlig det heller ) Men tror ikke det er noe man behøver å sjekke på forhånd med mindre man har veldig lyst da, men sikkert greit å slippe røntgen.
Tamu Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Størrelsen på bekken har ikke noen sammenheng med størrelsen på hoftene sier jordmor! Man kan være brei som ei låvedør og likevel ha smalt bekken..
*Mo9cA* Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Jeg fikk målt mitt bekken i går grunnet baby i seteleie og jeg har for smalt bekken til å få føde vaginalt. DET skulle man IKKE tro av å se på meg så jeg kan skrive under på at man kan være bred som en låvedør og det har ingenting å si!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå