Gå til innhold

hjelp !!!!!! Hva synes dere??????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter som snart er 14 år;););)

En sterk og flott storesøster til snart 4 søsken;);)

Men nå har det oppstått en stor diskusjon her hjemme.

HU VIL VÆRE MED UNDER FØDSELEN???????????????

Pappaen sier det ikke gjør han noe,men at det er mitt valg.

Jeg vill ikke ha henne med fordi.

1. Det kan skremme henne

2. Synes det er pinlig

3. vil at det skal vere en stund bare for meg og far(og den lille)

HVA SYNES DERE ANDRE OM DETTE????????

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Hmmm, litt vanskelig situasjon, tror nok en 14 åring er ganske bevisst på hva en fødsel innebærer, så tror ikke det vil skremme henne! Men så klart, hvis du ikke vil ha henne der, så må du jo få forklart dette på en måte uten å gi henne en følelse av å være uønsket! Kanskje prat med mannen først, og så kan dere bli enige om å si til henne at dette kanskje var noe dere hadde sett for dere uten andre til stede? !

Blir liksom litt vanskelig når hun er 14 og man må komme på noe annet å si enn "du er litt for liten for det enda"..hehe.. For det at hun vil være med er jo noe DU vil spares for, ikke noe hun burde bli spart for, om du skjønner ? :S hehe

Skrevet

Syns absolutt at 14 åringen kunne slippe det, som du sier, er det best at bare du og faren er til stede under fødsel,og oppleve de fantastiske stunden, etter min mening.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg mener du godt kan bruke alderen som argument, for jeg har selv värt med på en födsel og det var ganske "rystende" både positivt og negativt. Og da var jeg over 20! Og man vet aldri hvordan en födsel vil utvikle seg, eller hvordan man selv oppförer seg for den saks skyld. Og da kan det väre greit å observere en födsel som litt mer utenforstående, ikke at det er din egen mor som ligger og roper og bärer seg ;-) I alle fall når man er bare 14 år. Men for all del, for noen århundrer siden var dette neppe så uvanlig, og jeg tror ikke hun vil ta skade av det. Men vil bare gi deg noen argumenter :-)

Skrevet

Jeg ville ikke tatt med datteren min på 14. Hadde vel bare sagt nei på en vennlig måte, uten for mye forklaringer. Hadde ikke tatt noen diskusjon på det liksom!

Skrevet

Si nei, dette er noe du vil ha for deg selv, at det er ditt underliv.

Selvfølgelig skal du også si at du skjønner at hun har lyst, men at du føler det vil hemme deg under fødselen, også med tanke på alle de negative tingene som kan skje. Snakk lenge med henne om det.

Feks kan hun jo være med litt i begynnelsen, men gå ut under pressriene, og få komme inn med en gang babyen er født..

Skrevet

Tusen takk for svar;);)

Da er det bestemt at hu ikke får være med.

Sa det på en fin måte så hu ikke føler seg liten,om dere forstår.

Vi sa det bare skulle vere en stund for meg ,far og den lille;);)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...