humlepiken Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Fikk dere problemer senere med å få babyen til å sovne selv? Her puppes det i søvn og er redd vi skaper en dårlig rutine som kan bli vanskelig å kvitte seg med senere..
V.A.B Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Jeg har aldri gjort det siden jeg ikke har ammet, men den stakkars ene venninnen min gjorde den tabben. Ikke bare amming, men ungen ble vandt med byssing og hele sulamitten for å sovne. Hun holdt på å klikke når ungen måtte avvennes med dette. Syntes oppriktig synd i henne, men hun sier hun aldri kommer til å gjøre den "feilen" igjen med nestemann. Du må nesten gjøre som du føler for... Min erfaring er at dess eldre de blir dess lengre og høyere hyler de når de ikke får pupp/flaske lenger...
tine0810 Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Jeg puppet i søvn....og det gikk helt fint å slutte med det etterhvert:-)
Tøssa Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 nå gav jeg flaske, men i starten sovna han med den hver kveld,veldig kjekt at han sov da jeg la han syntes jeg...og plutselig en dag sovna han ikke lenger til kveldsflaska...men legginga gikk veldig greit likevel vi hadde klare kveldsrutiner fra før av.
Mia29 Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Vi gjorde det uten at det ble problemer av den grunn. Enten pupp eller MM på flaske hvis ikke jeg skulle legge. Hun sluttet uten problem ved ca 1 år da hun sluttet med ammingen. (Tok kun flaske på slutten.) Da jeg sluttet å pumpe begynte vi å servere litt velling laget av grøtpulver og lunket vann før vi gikk inn på rommet bare for at hun ikke skulle legge seg på tom mage. Så byttet vi til vann så hun ikke skulle være tørst og nå går det hele uten problem og hun drikker heller ikke en masse før hun legger seg. For meg var amming på kvelden viktig for å holde melkeproduksjonen oppe. Jeg bestemte meg for at jeg fikk heller sette hardt mot hardt dersom vi fikk et problem slik mange advarer mot. Men problemet kom aldri.
Mamma til 1 liten og 1 stor Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Hei! Jeg ammer fortsatt minstejenta på 16 måneder, og her puppes det i søvn ganske ofte (dvs. hun sovner når hun får kveldspuppen). Har ingen problemer de gangene hun ikke sovner, eller når andre skal legge henne. Hun koser seg i senga si og sovner av seg selv likevel :-) Mvh,
Gjest Macy Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 tine 0810, hva gjorde dere da dere sluttet? Her puppes det også i søvn, og jeg synes ikke det er greit lenger. I starten var det koselig og lettvint, nå er han så stor at det er tyngre, jeg har lite melk, og han våkner ofte opp igjen og skriker når han blir lagt over i senga...må gjøre noe snart!
Underveis --> Skrevet 1. september 2010 #8 Skrevet 1. september 2010 Her ble det en langsom avvenning av pupp for å sovne og lære ham å sovne selv. Begynte da han var en 4-5 mnd. Pupp, deretter vogga før han sovnet. Vugget denne til han sovnet. Gikk fint. Deretter sluttet jeg å vugge vogga slik at overgang til sprinkelseng skulle bli så enkel som mulig. Det gikk også kjempefint. Ble litt hyl og skrik, men med smokk og litt byssing på armen så var det bare å legge ham ned igjen. Nå, 1 1/2 år gammel er han en drøm å legge og jeg er sikker på at det har med gradvis tilvenning/avvenning og å skape et godt forhold til sengen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå