Gå til innhold

Spm om festing av hodet ....og litt annet diverse :p

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Heihei, er 38+1 i dag, og har vært på MYE kontroller de siste ukene pga premature rier, da har det ved tre forskjellige anledninger, tre forskjellige personer (to leger og ei JM) som konstanterte at hodet var festet, det står også på papirene mine :) Men så var jeg til kontroll hos "min" JM i går, og hodet var ikke festet, SÅ jo selv at hun kunne flytte litt på det!

Har de tre andre tatt feil? Eller er det faktisk mulig at hodet kan "ufestes"?

Har også i det siste vært fryktelig lei, pga manglende søvn i 6 uker, rier som ikke gjør en dritt for seg, og en følelse av å være på overtid siden fødselen startet i 32+2, og INGEN trodde jeg skulle gå lenger enn uke 34.

Begynte liksom å håpe litt i slutten av uke 36 når prematurgrensen begynte å nærme seg- går her enda!

Jm strippet meg i går, var faktisk hun som spurte meg, syns ikke det hadde noe særlig effekt (eller, vet jo ikke, for jeg har jo sammentrekninger hele tiden uansett, og jeg tørr ikke drive kjenne oppi der for å prøve å finne ut noe selv!) Men så slo det meg i dag, litt sånn panisk, for plutselig passer det liksom ikke med fødsel allikevel- hehe! Jeg skal i bursdag i morgen kveld, og helgen skal tilbringes sammen med min kjære som jobber HELE tiden nå, endelig har han fri! OG jeg må jo farge håret, stelle neglene og vaske huset!! Og til uka er det jo Momarkedet (tivoli i nabobyen)... Blir mest sannsynelig satt i gang til onsdagen, noe jeg heller ikke vil, vil føde på avdelingen med badekar, og det kan man ikke hvis man blir satt i gang (strengere overvåkning)

Så med andre ord er alt bare feil nå..hehe..

Hvordan går det med dere andre damer da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt om hoder som "ufestes" altså, men ring å hør, for det er kjekt å vite om vannet ditt skulle gå.

Dette året kan du legge mormarken på hylla og glede deg over barnet som kommer kanskje akkurat når du skulle vært der :-) Ikke bruk penger på stell av neglene for plutselig må du ta de av ved en evt operasjon..og alt det andre må det jo være godt å få gjort når du kommer hjem fra sykehuset igjen og kan freshe deg opp for en tur ut med babyn. kommer deg likssom fortere når man får fresha seg opp.

Når det gjelder badekar, så kan du jo sitte i det inntill du skal føde.. det har du lov til. har spurt om det samme for jeg skal settes igang.

Jeg er drit lei..men har fortsatt ca 5 uker igjen.. så jeg får kose meg i soffan så lenge :-)

Skrevet

Syns det var litt rart jeg å, ringte føden for å høre, bare sånn for sikkerhetsskyld hvis vannet skulle gå, de mente det ikke hadde noe å si hvis man er innenfor termin (fra uke 37). Var visst noe de var nøye på for mange år siden, så da vet jeg jo det!

Nei, bruker ikke penger på neglene, fikser de selv, man kommer langt med neglefil og litt neglelakk :D Ja, momarkedet kan vente, de har bare så himla gode vafler med krem og syltetøy, men når jeg tenker meg om kan jeg jo lage det her hjemme.. ROSA softis er det værre med.. det er jo sååå godt !!

ÅÅÅÅ..som jeg gleder meg til å freshe meg opp etter fødsel! Ta på meg noen av klærne jeg har i skapet som ikke er de lange toppene, eller de gode tightsene :P Har allerede gått til innkjøp av 2 gode holdin stømpebukser..hiihi..har ikke tid til å vente på at alt skal gå tilbake av seg selv se :P Også skal jeg få massasje og spraytan av mamma når jeg orker.. DET blir digg det!

Hvor skal du føde? Hun jordmora jeg prata med var så klar på det at da måtte jeg legge vekk "fødselsdrømmen" siden de ikke hadde badekar på den avdelinga..

Uff, er så kjipt å være lei, vært lei en stund nå, og det gjør nesten litt vondt! Er du sykmeldt du også eller?

Skrevet

så bra da. da har jeg lært noe nytt i dag også:-) Fikser negla selv ja, men da er det jo kjekt. massajse og spraytan å gud så godt. Gleder meg til ordentlig ryggmassasje da jeg ligger på magen..mmm.

Jeg skal føde i Drammen og der har de badekar..som jeg skal få prøve om det går som jeg vil. med første fikk jeg ikke da vannet gikk forurenset :-(

Ja, er sykemeldt, så jeg er hjemme å går å blir mer å mer lei.

mens du venter så kan du jo lage softis sjøl...rosa tilogmed, hehe :-)

Skrevet

Ja, massasje mens man ligger på magen skal bli GODT!! Så kjipt at det ikke gikk med badekar forrige gang, krysser fingrene for deg denne gangen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...