Gå til innhold

Keisersnitt og formoete. Noen som kan dele sine erfaringer!

Anbefalte innlegg

Hvordan forloeper moete som man har en ukes tid foer keisersnittet? Noen som vet?

Jeg venter tvillinger aa har faatt keisersnitt 2 uker foer termin. Er redd de kommer foer, vet at jeg vil faa et keisersnitt uansett om foedselen starter, men tenker at det kan bli stressende. Noen med erfaringer?

Fortsetter under...

Litt usikker på hva du mener med formøte? Er det innskriving? Mitt første KS ble jeg lagt inn dagen før snittet og da snakket jeg med anestesilege 5 minutter og sykepleier. Dro hjem på natta, fikk et klyster jeg skulle sette selv. Så møtte vi opp samme dag som KS, og det var greit.

Andre gang skulle jeg ha KS to uker før termin (tvillinger) og regner med de ville gjøre som sist, skrive meg inn dagen før...men selvfølgelig startet fødselen i uke 36 og da ble det kalt hastekeisersnitt, ergo var det ikke gjort noen anestesivurdering eller noe annet på forhånd. De gjorde det unna i en fei rett før KS.

Det opplevdes ikke så stressende, en har jo alltid LITT tid på seg:)

Lykke til:)

Jeg har mottatt et brev fra Riksen ang dagen for keisersnittet og et brev til innkalling til moete 1 uke foer KS. Regner med at dette moete foer KS er for aa gaa gjennom dagen for KS slik at jeg er "foreberedt"?

Hvordan var opplevelsen med hastekeisersnitt? Hvor lang tid tiok fra du kom til sykehuset foer du fikk KS? Kan tenke meg at det var en stressende opplevelse!

ja du skal sikkert bare skrives inn den dagen, og gå gjennom anestesiskjema m anestesilege.

Jeg gikk ned på sykehuset da jeg hadde så vondt i 16-tida. Ble undersøkt, og da gikk vannet. Og SÅ sier de at jeg å nok føde vanlig siden vi nå har en ny situasjon og fødselen faktisk er i gang. Jeg fikk helt panikk. Heldigvis kom mannen min og satte foten ned. Da ble det KS og ungene var født kl.18.30. Det opplevdes ikke stressende med hasteks. , det var som et vanlig ks, bare at jeg for eksempel ikke var fastende osv. Men det hadde ingen praktisk betydning. Alle hadde god tid og det var ikke løping i gangene eller noe sånt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...