Gå til innhold

Bare meg som ikke er lei...? Uke 38 nå :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei, jeg titter nå innom her nesten daglig, iallefall i det siste ettersom jeg er i permisjon nå. Og jeg har inntrykk av at alle her inne er så lei. Det er sååå masse innlegg og diskusjoner som handler om hvordan sette i gang, og de aller fleste som skriver om det har jo ikke kommet til termin enda! Skremmer meg litt at det virker som om enkelte folk her inne er villige til å utsette kroppen og barnet for alt mulig rart for å få i gang en fødsel så tidlig som mulig... Det skrives om lakserolje, vindrikking, kanel og bryststimuli... Jeg kan forstå at de som er på overtid begynner bli lei, rastløs og kanskje også bekymra. Men alle andre???

Jeg er i uke 38 og storkoser meg med siste tiden som gravid. Dette er mitt andre barn, og jeg husker fra sist at jeg faktisk savnet være gravid etterpå.. Klart jeg gleder meg enormt til å se den lille snuppa vår. Og om jeg går over tiden blir jeg nok rastløs og lei jeg også. Forrige gang fødte jeg to uker før, og har vel tenkt at det kan skje nå også. Men inntil termindato så har jeg tenkt å nyte dette til det fulle!! Jeg handler inn til snuppa, vasker klær, baker og ordner her hjemme. Det er jo sååå koselig!! Og blir jeg sliten, så legger jeg meg på sofa med PCen og titter innom her, leser en bok eller skriver litt i dagboka vi fikk av jordmor. Så er det så deilig å legge hånda på magen å kjenne at prinsessa "svarer". Det er jo en helt fantastisk tid dette. Så mitt budskap til alle er vel: nyyyt dette!!! (til tross for hovne ben, halsbrann og andre småplager)

Jeg har iallefall ikke tenkt å hive innpå lakserolje eller annen galskap for å prøve få i gang noe. Jeg tror kroppen ordner dette selv, og dersom ikke så regner jeg med at overtidskontrollene er til for å vurdere hvorvidt man skal settes i gang under kyndig overvåkning..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke si at jeg er lei på noen måte og jeg tror heller ikke at det er mulig å sette i gang fødselen med kanel... Kjeder meg i permisjon, er rastløs og da blir det litt fjas på BIM - blant annet litt sånn "hvor mye ananas har du spist siste døgnet", hehe. OG jeg er veeeldig nysgjerrig og lysten på å treffe knøtt i magen! Nå synes jeg hun bare kan komme ut, er 38+4 i dag og hadde vært helt lykkelig om fødselen starter nå. Men om den starter i uke 41 eller 42 så er det greit det også.

Jeg mener selv at jeg er helt klar på i mine innlegg på at jeg ikke vil utsette bebu eller meg selv for uvettige igangsettingsforsøk, og i alle fall ikke lakserolje som sterkt frarådes av de aller fleste JM jeg har møtt. Er helt enig meg deg i at kroppen må få ordne opp selv!

Når det er sagt er det mange her inne som er svært utmattet på slutten av sv.skapet og derfor blir litt desperate. De må også få anledning til å lufte sine frustrasjoner og ønsker om at noe skal skje! Og de aller fleste igangsettingsforsøk i hjemmet (sex/kanel/ananas) er vel fullstendig harmløse, selv om fokus noen ganger kanskje blir litt vel "ensidig".

Jeg er så priviligert at jeg har hatt et fantastisk svangerskap, men det er det langt fra alle som har.

Skrevet

jeg er i uke 34, men kan ikke si at jeg er lei av selve graviditeten, men jeg gleder meg veldig til å møte den lille, bli kvitt store smerter pga bekkenløsning, store plager med hals brann (IKKE små plager), mye migrene..

Men det er ikke sånn at jeg er lei av å være gravid akkurat, men jeg kunne godt vært disse plagene for uten. For det er store forskjeller på små plager som du selv sier og store plager. Det er ikke alle som har like smerter/plager..

Jeg for min del ville aldri ha prøvd å sette i gang fødselen på egenhånd/med kjerringråd (ikke tror jeg det er mulig heller), MEN det gjør meg ingenting om fødselen starter i uke 38 heller..

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Jeg er lei, hehe, men misunner dere som ikke er det!

Har selv liten tro på kjærringråd, tror ting som brystvortestimulering, stripping og sex kan funke- MEN bare hvis kroppen er klar selv. Lakserolje har jeg hørt at ikke er så lurt, flere JM som går ut og advarer STERKT mot dette.

Men som ei over her sier, det er store forskjeller fra svangerskap til svangerskap, noen har mye plager gjennom hele graviditeten, og da syns jeg man skal få lov å være litt lei, og om noen spiser en skje med kanel eller går i trappene så er jo ikke dette skadelig på kroppen..

Men som sagt- jeg er misunnelig på dere som ikke er leie, og som har hatt et bra svangerskap! Ikke misforstå..jeg elsker allerede denne ungen i magen over alt, men tviler sterkt på at jeg vil gjøre dette igjen..hehe

Skrevet

Jeg er bare 35 uker på vei nå, men er aldeles ikke lei, og kommer nok ikke til å bli det med det første heller=) Sover dårlig om natta og har et vondt bekken, men ikke noe mer alvorlig enn det- og jeg VET at jeg kommer til å savne denne tiden når babyen er ute, så jeg koser meg masse m magen, sparkene og spenningen, enn så lenge ihvertfall;)

Husker jeg var veldig utålmodig selv på slutten sist gang, prøvde ikke så mange kjerringråd (for det har jeg ingen tro på), men var veldig klar for fødsel allerede fra uke 37. Angret i ettertid på at jeg ikke koste meg mer den siste tiden- bare stresset frem mot fødsel- burde heller ha kost meg masse m mannen, egenpleie, egentid og romantiske middager- ting d gjerne blir litt lite av etter at baby er ute!

Derfor skal vi prøve å nyte flest mulig rolige kvelder sammen som bare "kjærestepar" før nye babyen kommer (hvis vi bare blir ferdige snart m alle prosjekter og rydding og slikt..)- for at det kommer til å bli en travel høst med to små barn under 2 år er det nok ingen tvil om nei! Så her skal batteriene lades, så godt det lar seg gjøre, og ingen stress med å få igang fødsel før tiden!!

Skrevet

Joda jeg skjønner jo at det er noen der ute som har større plager enn andre. Men jeg tenker likevel at det er mye å glede seg over. Og som Lykkeli&gla skriver over her, utnytte tiden som man aldri får igjen etterpå.

Man vet jo når man blir gravid at et svangerskap normalt sett skal vare 40 uker, så da må man prøve innstille seg på det og ikke begynne stresse mange uker før.. Jeg savnet graviditeten og magen når jeg var ferdig sist. Og jeg kommer nok til å gjøre det denne gangen også. Jeg er jo i fin form, men har jo også de vanlige gravideplagene som halsbrann, sure oppstøt, kynnere, hovne bein, hemorider og slikt.. Men jeg har nå tenkt å kose meg med alt det som er fint. Nemlig å bygge rede her hjemme, uten å stresse. Legger meg på sofa når jeg er sliten, og koser med magen og lader batteriene :-) Og dette er jo en fantastisk og spennende tid. Sparkene, spenningen med om hvordan barnet ser ut, om det faktisk er en jente og i det hele tatt. :-) Nyyyt tiden da jenter!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...