hedvig72 Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Til dere som har prøvd lav hormonell IVF. Jeg skal etter 4 ins igang med lav hormonell IVF og lurer på en del ting. Hvor mange egg har dere pleid å få ut og hvor mange ble befrukta? Hvilken syklusdag hentet du ut eggene? Hvor lenge måtte du være i Køben? Ønsker også å få vite andre positive og negative:) På forhånd takk!!
Gjest Pippi9 Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Hei Hedvig72, Jeg hadde mitt første lavstimulerte IVF i juni og ble egentlig ganske fornøyd med forsøket selv om jeg ikke ble gravid. Fikk ut 6 egg hvorav 4 ble befruktet, satte inn 3 (!!) alle av god kvalitet, det siste og dårligste egnet seg ikke til frysing og ble destruert. Alle 3 eggene ble hatchet pga. tykt skall. Hadde uttak på dag 14 og innsett dag 16, så var i Køben de dagene. Nå skal jeg i gang med nytt forsøk, starter på Pergotime i morgen. Vurderer da å reise ned og tilbake samme dag, altså både ved uttak og innsett. Hadde ingen bivirkninger bortsett fra lett hodepine ett par dager av Oralgutranen. Alt i alt var det en positiv opplevelse for meg :-) Lykke til!
hedvig72 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2010 Tusen takk for raskt svar Pippi9. Har fått mens i dag, ettermiddag så jeg fikk beskjed av cfc at i morgen er min dag 1. Har fått et alternativ til Pergotime, det jeg synes var rart var at jeg ikke har fått det preparatet som skal hindre eggløsning?? Har bare fått beskjed om Pergotime, det på M og Otrivelle. Kanskje vi skal til Køben samtidig? Har hatt litt kort syklus til tider...
Gjest Pippi9 Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Så kult - da er vi jo nesten helt i synk! :-) Vi kan jo følge hverandre utover i neste uke (skal til UL på torsdag) og så vil det jo etterhvert vise seg hvilken dag det blir Købentur. Jeg skal på Menopur, er det det M'en din står for også? Rart ja at de ikke sa noe om Orgalutranen, den må du helt sikkert bruke. Jeg satte den i fem dager sist. Sjekk med CFC/gynekolog. Jeg har tatt ut alle medisiner og er klar for start :-) Var snarådig for et par uker siden og sikret meg Pergotime'n i siste øyeblikk.
Gjest Pippi9 Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 ps: Pergo'en gir deg litt lengre syklus, jeg har EL rundt d. 11-12 i vanlig syklus
hedvig72 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2010 Dette blir jo spennende... Har snakka med cfc før i dag og de sa at jeg ikke trengte orgalutranen har for sikkerhet skyld sendt en mail. Har hatt kraftig mens nå i ettermiddag så jeg tror jeg teller dette som dag en (etter råd fra en som har jobba med IVF). Da starter jeg på lørdag med alternativet til pergo. Jeg håper på å få scanning på onsdag , da skal jeg også begynne på Menopur. Så får vi se hva som skjer etter det... Kvir meg litt til tiden mellom innsett og uttak. Det blir for dyrt å reise hjem. Kanskje noen har noen gode ideer til hva en kan finne på i Køben mens en venter?
Gjest Pippi9 Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Da er jeg klar for første sprøytestikk, så nå braker det løs for fullt :-) Pergokuren har gått greit, bortsett fra litt søvnproblemer - er lys våken når jeg legger meg kvelden til vanlig tid ...Pling! Scanning i morgen kan være litt for tidlig for deg tror jeg, før du er ferdig med pergokuren. Pergoen setter jo systemet litt på vent, før det kompenserer ekstra når kuren er over. Mye å finne på i København. Sist tok jeg båttur (sightseeing) langs kanalene, Nyhavn osv. Fin tur. Ellers så er shoppingen bra :-) Kino!
hedvig72 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. september 2010 Endelig får jeg sitte på internett i ro og fred... Da vil jeg fortelle litt mer om min erfaring med lav hormonell IVF. Jeg slapp unna tredje dags scanning siden jeg hadde vært til scanning 14 dager før. Var til scanning på dag 7 og som du sa Pippi9 var det ikke mye å se, to egg på ca 14mm. jeg var skuffa men håpte på at Minopuren skulle gi meg flere. På dag 9 ble jeg scanna igjen og hadde fortsatt bare to egg, da på 18 mm. Det var lite å reise til Danmark for men, men.. Satt Ovitrelle kvelden etterpå, etter samtale med cfc. Tok ut eggene på dag 12, og var kjempe nervøs de neste 48 timene! Eggene var super flotte ifølge cfc, de tok "assisted hatcing" og nå er det bare å vente. Går det bra med så lite hormoner vil jeg anbefale det til alle som føler seg usikker ifht ins. vi får bare vente å se.
Gjest Pippi9 Skrevet 2. september 2010 #9 Skrevet 2. september 2010 Krysser fingrene for at ett av eggene fester seg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå