Gå til innhold

Hvor store er/var deres underveis i svangerskapet?

osima venter 2 små

Anbefalte innlegg

Venter eneggede tvillinger og er til kontroll annen hver uke. På mandag veide de ca. 1200gram hver, jeg er i uke 29.

Er det mye? Ser for meg at de blir store ved fødselen.. Legen sa de følger kurven, men ble litt usikker nå, for de veier meg enn når jeg ventet en i samme uke, og hun var 4300gram når hun ble født.

Fortsetter under...

Hei osima.

Jeg var på UL i går, er og i uke 29. Tvilling 1 var 1200 gram (og hadde turnet seg til hodeleie, fra seteleie juhuu. flink gutt)

Tvilling to var 1130 gram.

Ble også veid i går, for første gang siden jeg var 8 uker på vei. +10 kg urgh!

• 3 uker senere...

Husker ikke hvor store de var når jeg var i uke 24, skal sjekke om det står på ultralydbildet. Men, om de hadde vært for små eller store i følge normalen tenker jeg legen din hadde sagt noe :)

I uke 31 var mine nå 1460 gram og 1520 gram, så de vokser mye for hver kontroll.

Du har vel eit ul-skjema? Der står det iallefall kurve med "normalvekst" for einlingar og vekt til kvar veke. På St.olavs reknar dei avvik frå normalvekst i %. I veke 32+1 var mine +5 og +7 og i veke 34+4 -1 og +2%. Hugs dette gjeld i forhald til einlingar, det finnast ingen kurve for tvillingar. Det er veldig normalt at dei er litt mindre, men det er heller ikkje uvanleg at dei blir over 3 kg.

Annonse

På vårt sykehus får vi ikke noe slikt skjema, alt blir lagt inn elektronisk, så er kun legen som ser det. Han sier fra og viser hver gang om det er vanlig eller ikke, foreløpig ligger mine midt på og litt over på skjemaet :)

Ta nå vektene med en klype salt.

Da jeg fikk førstemann tok de ullyd noen dager før fødsel og sa at han ville veie 3650, han veide 4400g. (uke 42.0)

Jeg fødte tvillinger i uke 37.0 tv1 var da 2700, og tv2 2910.

Lykke til videre med tvillinger i magen, mine er snart ett år, hvor ble tiden av?

• 4 uker senere...

I uke 22 var mine estimert til 430 og 500 gram, noe som er ganske så nøyaktig på str. til en enling. Så får vi se hvor mye de har spist ved neste kontroll. Det er vel heller ingen ting som er "normalt" når det gjelder størrelser. Så lenge de har fin vekstkurve, er vel det det viktigste.

Men håper jo selvfølgelig at de ikke er gigantiske den dagen fødselen melder seg :-)

hvordan er formen din nå i uke 36, er du lei og føler deg vldig tung eller?

jeg var på kontroll i går, er 27+4 og den ene veier 1370gr og den andre 1240gr... jeg venter 2 eggede tvilling jenter :)

men syns det begynner og bli tungt nå, og er rimelig lei allerede :S

jeg var på kontroll i går, er 27+4 og den ene veier 1370gr og den andre 1240gr... jeg venter 2 eggede tvilling jenter :)

Annonse

De siste 2 ukene har vært helt forferdelig.. skikkelig tung og mye plager, så nå gleder jeg meg bare til å møte de. Blir sannsynligvis satt i gang i uke 37, så ikke lenge igjen.

Har enorm mage, så gjør vondt å bøye meg, vondt å sitte, vondt å stå og vondt å ligge.. I tillegg kommer den tette nesa, vondt i knærne, halsbrann fra jeg står opp til jeg legger meg, tissing hvert 5 min, andpusten, mye kynnere og modningsrier og aldri sulten for det føles ut som det er for mye i magen allerede..hehe..

Så nå skal det bli godt å bli ferdig! Har to jenter fra før på 4 og 6 år, så skal bli godt å kunne røre meg vanlig sammen med de igjen og :)

Hei.

På tirsdag var jeg 24 uker, og babyene ble estimert til ca 600 gram hver..jeg venter også eneggede tvillinger. De følger sin egen kurve, men har lest en plass at de skal være litt større enn de???

Skal vel ta vekten med en klype salt, for er ikke enkelt å måle vekten helt korrekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...