MillaDilla Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Har hatt en SA (i uke 6) før jeg fikk mine to sønner som nå er 6 og 8 år. Husker jeg fikk veldig vondt i magen, stikking og sterke sammentrekninger. Jeg er nå gravid ijen i uke 7. Har vært i kjempefin form egentlig, litt småkvalm og vond rygg, men slik an må regne med Men i går oppdaga jeg litt brunlig utflod på papiret :S Har hatt litt i dag og. Ikke mye, men nok til jeg gikk til legen for en undersøkelse. Fikk da beskjed av legen at jeg måtte sykemldest i noen dager. Men, er så nærvøs for det kan ver forseint Har liksom ikke noen god følelse lenger. Har vondt i magen enda, ganske sterke mensmurringa. Uff.. Har så lyst på en UL så jeg kan få bekrefta at alt er bra. Hva hadde dere gjort? Trenger egentlig bare litt trøst :'( *hyl*
*Smiley* Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Bestill deg en privat ul.Så slipper du gå å lure.Det gjorde jeg og alt så bra ut.Hadde brun utflod i 2 uker. Lykke til:)
Frøken85 *ny bakt mamma* Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Hei.. Dette kan bety begge deler, men jeg velger å fortelle min episode. Jeg hadde en del brun utfold i uke 7/8, dette var egentlig ikke noe farlig sa legen, hvis symtomene fortsatt var der. Jeg fikk heller ingen sykemelding. I slutten av uke 9 mistet jeg plutselig alle symptomer. Ikke var jeg kvalm, ikke slapp og sliten. ingen plager i det hele tatt. Følte meg ikke gravid lenger. Dro til volvat, fikk innvendig UL på timen. ALT sto bra til.. hjertet slo og krabaten kravlet rundt.. Jeg velger å tro at brun utflod i uke 7/8 er litt grums, fordi dette er da du egentlig skulle hatt din 2. uteblitte mens.. Ikke les så mye om SA og MA på nettet, man blir bare skrullete av det.. masse lykke til !
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Jeg hadde brunt utflod i ca 2 uker i første svangerskapet mitt og alt var bra da Men hadde også brunt utflod før jeg spontan aborterte så det kan gå begge veier. Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt privat ul, bedre det enn å gå å tenke sånn. Lykke til:)
J -76 Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 Vil anbefale deg å sjekke det ut, slitsomt å bekymre seg og den eneste måten å få et helt sikkert svar. Håper du er av de som blør litt i løpet av svangerskapet og alt likevel er vell. Lykke lykke til!
MillaDilla Skrevet 19. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2010 Ja, skal ringe i morgen med en gang bestille. Orker ikke gå rundt å lure mer. Tusen takk for svar. håper virkelig jeg er en av de ja!
skiberta Skrevet 19. august 2010 #7 Skrevet 19. august 2010 Hei, Jeg har også hatt brun utflod. Hadde det først forrige tirsdag kveld og onsdag morgen hadde jeg en blødning. Etter det hadde jeg ganske mye brun utflod i noen dager før det ebbet av. Var hos fastlegen torsdagen etter blødningen og hun sa jeg bare måtte se det an, hvis det ikke kom mere blod var det mest sannsynlig bra. Jeg ble ikke beroliget av det, for har jo lest en del om MA her inne... Kontaktet dermed privat gynokolog for UL. Hadde det i går, da var jeg akkurat 6 uker. Han sa alt var i orden og jeg fikk se hjerte som banket. Han ba meg ta det med ro likevel, ikke noe trening som før. Han fant en cyste da, som han mente kunne sprekke eller tvinne seg (i sjeldne tilfeller) så nå er det den jeg er bekymret for... Fra det ene til det andre. Uansett, anbefaler UL for da får du vite status quo i alle fall. Til meg sa legen det er 90% sjangse for jeg føder et friskt barn når man har sett hjerte slå. Det må jeg jo være lykkelig for!
MillaDilla Skrevet 19. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 19. august 2010 hei, takk for svar Men kan du beskrive følelsen i magen du hadde. Menssmerter, ingen smerter eller litt murring berre.. Har nå konstant menssmerter.. fikk nå i kveld ei lita blødning, men uten klumper. Litt rødbrunlig.. Så bra du fikk se hjertet slå! )
skiberta Skrevet 19. august 2010 #9 Skrevet 19. august 2010 Hei igjen, Har hatt mensmurringer til og fra siden jeg tok positiv test for to uker siden. Noen ganger skikkelig menssmerter. Legen sa menssmertene/murringene kan være livmoren som vokser men i verste fall er det krampetrekninger for å støte fra seg (sjelden!!). Håper ikke det! Så lenge det ikke er masse friskt blod med klumper sa hun at jeg måtte avvente det. Mitt blod var også rødbrunlig, ganske mørkt. Er visst ganske vanlig med blødning i tidlig graviditet. De fleste graviditeter fortsetter som før. Håper det beste for deg!
MillaDilla Skrevet 19. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 19. august 2010 åh, på en måte godt å høre at noen er i samme situasjon som meg. Har fremdeles litt mensmurringa i kveld.. men kjennes ut som de avtar. HÅPER på det her slutter i morga! Lykke til alle sammen!!
MillaDilla Skrevet 24. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 24. august 2010 Nei.. Der var nok ikke noe liv nei Var på sykehus nå fredag for UL. Fikk blødning natt til fredag med ganske sterke smerter. Har vært gjennom det her før, så visste egentlig hva som var på gang. Da jeg kom på sykehuset vart jeg tatt inn på ul etter en times tid på venterom med store smerter..måtte sitte ilag med andre som var gravide og satt venta på å få se den lille.. Var ganske vondt. Da jeg endelig fikk komme inn, så var der ingen bankende hjerte. Dei meinte på det var en MA pga der var ingen bevegelsa og ikke noe hjerteaktivitet. Embryoet var 6 uker gammelt omtrent mente de, selv om jeg VET med sikkerhet at det kan bare være 5 uker. Men er det slik at man ALLTID skal se liv og hjerteslag når den lille er bare 5 uker?
<3 lille spire i magen <3 Skrevet 25. august 2010 #12 Skrevet 25. august 2010 Huff så grusomt Tenker på deg.. Jeg er i uke 6 og venter min andre.. Har vært på to UL pga blødning.. Jeg blør og verker hinsides HVER dag Det gjorde jeg med min første også.. men man slutter aldri å bekymre seg. Men jeg har og fått beskjeden om at så lenge det ikke kommmer klumper i blodet så er det ingen fare .. Var på UL forrige uke, da var jeg altså i uke 5, og da kunne de ikke se noenting. Var på UL igår, og da kunne de se fostervannssekken ha utviklet seg og det var en rund mørk running der Men ingen hjerteslag og hun mente jeg var i uke 6. Alt så bra ut tross blødning og sterke smerter hver dag.... tungt å gå sånn det vet jeg alt om.. nesten bare lyst å sove gjennom 6 uker til Men men.. ØNsker deg lykke lykke til hvertfall og håper at det er falsk alarm for din del .... Ville nok kanskje tatt en ny UL neste uke hvis det ikke kommer mye blod me klumper..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå