Gå til innhold

Mista jobben i dag .... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom "desverre" ikke gjennom 3mnd evalueringa på jobben i dag.. Pussig, fikk jo jobbtilbud på én av avdelingene og kjempe positiv anbefaling, men der kan man ikke være gravid så jeg sa i fra.. fikk jobb på en annen avdeling, og fikk i dag vite på evalueringen i dag: "Du passer ikke å jobbe her!" Hmm.. merkelig, jeg har jo sagt jeg er gravid, og jobber på et sted det ikke er fordelaktig å være gravid... Hva F% skal jeg gjøre nå a? er 10 uker på vei, 25 år og arbeidsledig.. flotters!

Åh.. måtte bare dele det med noen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det var skikkelig dumt...

Men hva jeg tror? Du fikk ikke jobben fordi du er gravid. I mellomtiden frem til du eventuell kan få en ny jobb melder du deg inn i LO, handel og kontor. Du er ikke forpliktet til å si at du er gravid til en potensiell arbeidsplass, og det er utvilsomt diskriminiering om du har mistet jobbmuligheten pga din situasjon.

Desverre lite du får gjort med det nå. Jeg tror ganske mange arbeidsgivere ville revurdert ansettelsen hvis de hadde muligheten til det om de ble opplyst tidlig om din situasjon. Men jeg har ingen fasit på dette.

Mitt råd er, i etterpåklokskapens lys; er du nære en fast ansettelse og virkelig vil ha den... (og har samvittighet til det) de trenger ikke vite graviditeten din. Trist at man ikke alltid kan åpne ett arbeidsforhold med ærlighet, menmen. Meld deg også inn i LO, handel og kontor ;)

Lykke til, du får høre med Nav hva mulighetene din kan være.

Skrevet

Dersom du har grunn til aa tro at du ikke fikk jobben grunnet graviditeten saa, kan du faktisk anmelde dette. Det er nemlig lovbrudd aa diskriminere. Men du maa ha Noe aa gaa paa der, foer du evt gaar voider med det.

Skrevet

Beklager skrivefeilene. iPad uten norsk tastatur...

Skrevet

Huff, hørtes ikke bra ut. Dersom du ikke har fått ytterligere begrunnelse enn at du ikke passet inn og har grunn til å tro at det kan være svangerskapet som er årsaken ville jeg sjekket med Likestillings og diskrimineringsombudet på www.ldo.no for å se om det er noe hjelp å finne der. Du kan også prøve www.jurk.no, Juridisk rådgivning for kvinner.

Ellers støtter jeg hun over som sier du bør melde deg inn i en fagforening. du skriver ikke noe om hvilken bransje du tilhører, men på generellt grunnlag vil jeg si at alle bør være medlem i en fagforening, særlig vi som er gravide, vi vet aldri når problemene dukker opp.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...