Gå til innhold

Erfaring med vognposer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia!

Jeg har en 11 uker gammel gutt, så jeg hører ikke til her, men ville spørre dere som har litt erfaring:-)

Nå nærmer det seg jo høst og vinter (i alle fall her i Tromsø;-/). Vi har til nå kun brukt babytepper og av og til en tynn pose i vogna, men trenger en pose vi kan bruke om vinteren.

Hvilke poser er bra? Fordeler og ulemper med de forskjellige? Dun eller lammeskinn? Jeg har prøvd å finne tester på vognposer, men finner det ikke. Vi bor jo i en kald landsdel, så den må jo være varm!

Håper noen vil svare:-)

Klem fra

Skrevet

TV-2 hjelper deg eller forbrukerrapporten gjorde en test for et år eller to siden. bør være mulig å søke opp. Du kan forøvrig se hva jeg har skrevet til hun som spør om pose til toåring. Kort oppsummert har jeg vært veldig fornøyd med voksi-pose til lite barn. Har brukt dette i kombinasjon med skinn. Men det finnes absolutt alternativer.

Skrevet

Vi kjøte Ticket to heaven posene som kom nest best ut i TV2 testen, har vært veldig fornøyd. Den som kom best ut i testen tror jeg var over dobbelt så dyr. Så anbefaler den :)

Skrevet

Jeg har både en lammeskinnspose og en voksipose... Min erfaring er at voksiposen kan man stappe litt bedre rundt ungen, lammeskinnspose blir litt stivere synes jeg.

Smak og behag, jeg foretrekker voksi:)

Skrevet

veldig fornøyd med Odenwalder dunpose:-)

Skrevet

Vi har voksi urban pose. Altfor varmt for Vestlandet 70% av tiden, men jeg er veldig fornøyd med hvordan den sitter og med kvaliteten.

Skrevet

Jeg har brukt Odenwalder Holly dunpose til førstejenta og kommer definitivt til å bruke den samme til lillesøster også. Den er bare helt knall (fikk den anbefalt av mange her inne), fordi den er så god og varm, men likevel så mye lettere og nettere enn voksiposen. Tar liten plass i vognbagen, men fordi den er så lang kan den brukes hele vognperioden, 3-årsalder ca (i starten skrønsjer man den bare sammen litt, ikke noe problem siden den er så lett og luftig).

Den har en glidelås i front, så kan enkelt zippes opp hvis man skal inn/ ut av butikker, pluss en genial snøring på toppen, slik at posen kan strammes tett rundt babyens hode hvis d er skikkelig kaldt eller mye vind. Blir derfor mye lunere enn mange av skinnposene; som ofte blir litt åpne i topp fordi de mangler denne snøringen. Bruker et lammeskinn i bunnen av vognbagen, som ekstra isolasjon.

Her er den;

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/ut-pa-tur/vognposer/odenwalder-dunpose.html

Skrevet

Har Odenwalder Lammy XL - liker godt at den er lang, så snuppa mi har god plass fremdeles når hun sover i den i bhg, hun er to år. Posen har lammeskinn i bunnen, dette er festet med borrelås og kan tas ut når det ikke er på det kaldeste. Den kan snøres godt igjen. Har vært kjempefornøyd så langt.

Skrevet

Easykid. Billig og supervarm. Og lang.

Skrevet

Vi kjøpte først Artländer Maxiflex. Den var helt grei, pluss for lammeskinn i bunnen. Vant så en EasyGrow og den er jeg kjempefornøyd med. Skikkelig varm og god pose. Vi bor riktignok rett utenfor Oslo, men det blir faktisk ned i -20 på det kaldeste likevel. Kjempefint med forlenger, da kan den enkelt brukes av både de alelr minste (uten å ha en halvmeter ubrukt pose slengende i enden) og de større. Eneste minus med posen er at den er litt kald når man først legger babyen i, bomull er jo ikke så varmt av seg selv (men det er jo noe som gjelder alle poser da), men vi løste det ved å legge i lammeskinn (brukte det som fulgte med den andre posen, men det er jo bare å ta et hvilket som helst lammeskinn og evt skjære ut hull til vognselene så er det ikke noe problem). Kan i allefall varmt anbefale EasyGrow, superfornøyd med den.

Skrevet

Jeg anbefaler Voksi Classic. Den er myk og god og holder veldig godt på varmen.

Den kan gjøres om til sommerpose også, skifter bare innmaten, så den kan brukes året rundt.

Løp og kjøp!

Skrevet

Har også Odenwalder. En dunpose som jeg er veldig fornøyd med. Den scoret dårligere på testen som ble gjort for et par år siden fordi den tok lettere fyr enn andre poser, men nå kommer jeg ikke til å legge den ved siden av pølsebålet uansett ;-) Lett og luftig, og veldig varm! Kommer nok ikke til å kjøpe noe annet enn dunpose etter erfaringen med denne. Det er jo en grunn til at vi går rundt i dunjakker om vinteren! Har arvet en voksi, men i forhold så er den stor, klumpete og "hard" i forhold.

Skrevet

Jeg har også Odenalder til mine og er veldig godt fornøyd. Ungene er gode og varme.

Skrevet

Hei. Jeg kjøpte i fjor, og da var troller best i test hos tv2 hjelper deg, men skal jeg være ærlig, angrer jeg litt. Jeg syns det er litt for firkantet, stiv, og vanskelig og lukke godt rundt halsen/overkroppen. Skulle jeg kjøpt igjen hadde jeg nok gått for odenwalder sin. Selv om den kom dårlig ut i testen, men det var pga brannfare tror jeg. Men ærlig talt, skal jo ikke ha den i nærheten av åpen flamme akkurat?! :)

Lykke til

Skrevet

Vi kjøpte Igloo troller og er veldig fornøyd!! Bor på vestlandet og opplever at den regulerer varmen veldig bra siden den er av ull/dun..

Litt enig i det med å lukke den helt øverst, men snuppa har aldri vært kald så er nok ikke så gale allikevel ;)

Det med brannsikkerheten synes jeg er veldig viktig, og hadde aldri vurdert en slik pose som var brannfarlig i tv2 sin test!! En glo fra en sigarett og babyen ligger i en brennende vogn... en trenger ikke en flamme for å få fyr!!

Skrevet

Vi har EasyKid posen som kom på tredjeplass(eller var det andre...?) i Tv2 Hjelperdeg sin test. Vi er KJEMPEFORNØYDE med posen! Vi har lagt lammeskinn inne i posen, men den var mer enn varm nok uten - poden vil av vane ha lammeskinnet sitt. Her vi bor er det også bitende kaldt, men det har ikke vært noe problem! Posen kan lukkes godt rundt barnet, er enkel å åpne og lukke, og den er lang! Den kan justeres til to forskjellige størrelser, da det er med et ekstra forlengerledd som gjør at posen kan brukes så lenge barnet trenger den. Den er fin å se på også :) Når poden var liten var posen litt stor, men da la jeg bare et pledd i bunnen av posen, og poden var varm og god :) Den er ganske smal også, så passet godt helt fra starten av! Jeg anbefaler den gjerne! Har også prøvd Voksi posen, og odderwalder, men liker helt klart EasyKid best, det gjør poden også :)

Skrevet

Heia. Vi bor også i Tromsø. Jenta min var baby på vinteren i fjor, så da brukte vi lammeskinnspose. Når det ble litt varmere i været skiftet vi til en klassisk voksipose, og den bruker vi også nå ( 19 mnd gammel)

Skrevet

Hei =)

Vi har brukt arvepose. Over 50 år gammel saueskinnspose. Den har vært kjempe god. Vi har brukt voksi oxo, men saueskinnsposen var bedre =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...