Gå til innhold

Kan jeg kreve at kattugen ikke biter eller klorer meg? ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reine tigeren blitt siste par ukene, nå har jeg digre striper på foten etter ham, han leker merkelig nok mye mer forsiktig med ungene enn med meg, sikkert fordi han ser på meg som mora da han er flaska opp. Unger er jo verst til foreldrene sine sies det, spørs om det teller for kattunger også. Han får jo ikke juling av meg slik han ville fått av mora tross alt. Men ser meg nødt til å ta ham litt i nakken og frese til ham når han er på sitt verste.

Kan jo ikke gå en meter her uten at han flyr etter beina mine.

Skrevet

katter må oppdras. så siden du er moren, må du oppdra ham...

Skrevet

Klart du kan kreve det! Du burde hatt det kontraktfestet! ;P

Nå ser jeg for meg en ugle fly rundt med kattungen i kjeften og hvese i en oppdragende tone:-D

Skrevet

Ja - katter må oppdras de også!

Kan hjelpe og si NEI med en streng tone hver gang pus gjør noe galg, i tillegg til å ta den i nakkeskinnet og frese.

De forstår til slutt når de gjør noe galt....men at kattungen skal lære det så ung hadde jeg aldri forventet.

Skrevet

er nok ikke alle som skjønte denne ugla!

Krev, Krav tror det er ordet mest brukt her inne! :P

Skrevet

Ja, det kan du kreve og lystrer han ikke så finnes det alltid andre alternativer: Kostskole i Sveits

Skrevet

Klart du må oppdra han, men vær klar over at det kan ta tid. akkurat som mennesker, noen kattunger er mer sta enn andre...

Avledning funket fint hos oss når han var helt vill og ikke ville høre på min streng stemme. Han hadde blant annet en kosebamse han kunne få ut aggresjonen sin på (av og til må det ut). Og klorestativ, for ellers lagde han hull i veggene (stor katt).

Som voksen pus klorte han bare min mann, fordi sistnevnte syntes det var greit og lekte stadig "hånden min er en slange". Guttungen var han snill som et lam med, og for meg hadde han den respekten jeg håper min sønn får for sin mor en dag (alltid lov å håpe). Hierarki, heter det...

Men det kan ta tid.

Skrevet

Jeg mener at man kan stille andre krav til barnehagepersonalet enn man kan til katter, men du er kanskje ikke enig?

Skrevet

Er vel gjerne det at jeg leker ivrigst med ham og bruker hånda, mener det er sunt for en kattunge å "bryte", og så drar vi jo på "playdate" til foreldra mine som også har kattunge.

Hendene mine minner snart om et korestativ...så får vel skaffe et til ham. Han har plenty lekemus ol han også slenger rundt her.

Stakkaren ble jo badet i går av hun på snart 5 år også, får håpe han ikke fikk varige psykiske mèn av det ;-)

Skrevet

Ikke bruk hånden din til å leke med. Ikke gi ham anledning til å klore i det hele tatt. Kloring er nei! Alltid!

Det er deilig når katten lærer seg manerer. Og de lærer etter hvert, hvis du er konsekvent, akkurat som barn.

Skrevet

Helt enig, når du leker med ham med hånden så oppdrar du ham til å tro at kloring på hånda er greit.

Kattungen må holde seg til lekene sine heller, lek med katten med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...